مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین: بر خلاف ذهنیت‌های مردم، علیرغم بارندگی‌های اخیر سطح آب‌های زیر زمینی همچنان افت دارد.
کد خبر: ۸۴۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 11 May 2020

 

 معضل کم آبی فراموش نشود

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین, داراب بیرنوندی در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: در استان قزوین برای تامین آب شهری و روستایی مورد نیاز متکی به منابع آب زیر زمینی هستیم و بارندگی های یک یا دو ساله تاثیر چندانی در بهبود وضعیت منابع آب زیر زمینی ندارد.
وی با اشاره به آمارها افزود: روند افت منابع آب زیرزمینی به حدود نیم متر در سال رسیده و کمی کاهش داشته اما شیب همچنان نزولی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از مردم خواست حتما وضعیت کمی آبی را درک کنند و صرفه جویی در آب را در فعالیت های روزانه خود لحاظ کنند.
بیرنوندی در ادامه به شیوع کرونا و تاثیر آن در افزایش مصرف آب اشاره کرد و گفت: همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا، مصرف آب شرب استان قزوین 30 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از ۱۵ اسفند سال ۹۸ تا ۲۰ فروردین ماه سال جاری میزان آب شرب مصرف شده در استان ۱۴ میلیون لیتر مکعب بود که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ میلیون متر مکعب بوده است.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ؛ در حال حاضر با توجه به سرانه استاندارد تعریف شده کشوری، مصرف آب به ازای هر نفر ۱۵۰ لیتر تعریف شده که هم اکنون این میزان مصرف در کشور حدود ۲۰۰ لیتر و در استان قزوین ۱۹۲ لیتر است.
بیرنوندی تاکید کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد با آغاز فصل گرما و رشد محسوس مصرف آب با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از هزینه‌های جاری این شرکت از محل قبوض آب بها تامین می‌شود، یادآور شد: متاسفانه این مساله مشکلاتی را برای این شرکت در پرداخت حقوق کارکنان خود ایجاد کرده که با ادامه بیماری، ما با مشکلات بیشتر روبرو خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اضافه کرد: ماموران این شرکت ضمن دریافت گواهی تاییده سلامت از سوی مراکز بهداشت، با رعایت اصول بهداشتی در خصوص پیشگیری از این ویروس و با تجهیزات کامل بهداشتی، نسبت به قرائت کنتور مشترکان به درب منازل آنان مراجعه کنند.
استان قزوین دارای ۵۲۴ هزار مشترک آب شهری و روستایی و ۲۵۷ هزار مشترک فاضلاب است.
منبع : صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار