رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در خوزستان حدود 5 هزار و 600 تخت بستری داریم که از این تعداد یک هزارو 100 تخت، یعنی یک پنجم ظرفیت را به بیماران کرونایی اختصاص داده‌ایم.
کد خبر: ۸۴۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 12 May 2020

فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در رابطه با علت رشد تصاعدی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان، اظهار کرد:  با توجه به اینکه در ابتدای شیوع کرونا، استان خوزستان از کانون های اولیه (استان‌های قم و گیلان) کرونا دور بود همچنین به علت اعمال محدودیت‌ها، پیک بیماری در استان ما بروز نکرد.

وی افزود: البته اکنون نیز با وجود افزایش آمار مبتلایان به بالای  4 هزار نفر اما این میزان نسبت به کل جمعیت فقط کمتر از 7 درصد جمعیت دچار این بیماری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: پس از  برداشته شدن محدودیت‌ها در 23 فروردین به دستور ستاد ملی کرونا در کشور مردم مساله را تمام شده فرض کردند وتوجه زیادی به پروتکل‌های بهداشتی نشد.

آمار ابتلا به ویروس در حاشیه شهرها بالا رفته است

ابول‌ نژادیان با بیان اینکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق حاشیه شهرها به ویژه اهواز به عنوان دومین شهر حاشیه نشین کشور، عنوان کرد: پس از مهلت 72 ساعته استانداری به اصناف و مشاغل برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ادارات نیز  به واسطه چینش خاص صندلی‌های اداری، کشیدن پلاستیک در مقابل نیروی اداری و... سعی در کاهش میزان ابتلا به بیماری را داشتند.

وی افزود: به دلیل عدم رعایت برخی ارباب رجوع‌ها در اماکن مختلف مجبور شدیم که یک‌ بازگشت به عقب داشته باشیم تا بیشتر از این رشد صعودی نداشته باشیم و بتوانیم ارائه خدمت کنیم.

ابول‌نژادیان در رابطه با ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها، گفت: از مجموع تخت‌های بیمارستانی اختصاص داده شده به کرونا  حدود 50 درصد اشغال شده‌اند و حدود 75 درصد تخت‌های مراقبت‌های ویژه توسط بیماران اشغال شده‌اند.

وی با رد ظرفیت نداشتن بیمارستان رازی برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، بیان کرد: تنها یک بیمارستان در استان وجود ندارد بلکه 36 بیمارستان دیگر آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند و اگرظرفیت یک بیمارستان تکمیل شود بیمارستان‌های جایگزین دیگر داریم.

یک پنجم تخت‌های بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی اختصاص داده شد 

ابول نژادیان بیان کرد: بیمارستان‌ها شرایط پر و خالی شدن دارند و ممکن است روزی 190  بیمار بستری داشته باشیم اما در همان روز 20  نفر مرخص شوند.

وی با اشاره به اختصاص بخشی از  بیمارستان‌های طالقانی، میلاد، امیرالمومنین، سینا به بیماران کرونایی، گفت: در استان خوزستان حدود 5 هزار و 600 تخت بستری داریم که از این تعداد یک هزارو 100 تخت، یعنی یک پنجم ظرفیت را به بیماران کرونایی اختصاص داده‌ایم.

ابول نژادیان بیان کرد: برای اینکه مجبور نشویم از سایر تخت های بیمارستان استفاده کنیم درخواست کمیته علمی و اپیدمی‌لوژی دانشگاه علوم پزشکی از ستاد ملی کرونا کشور و استانداری مبنی بر اعمال محدودیت و بازگشت به عقب در 9 شهر استان مورد موافقت قرار گرفت.

وی در رابطه با ادامه یا لغو محدودیت پس از پایان تعطیلات این هفته، عنوان کرد: به صورت علمی دلایل خودمان را برای ادامه محدودیت به مراجع ذی صلاح ارائه دادیم و بهتر است در زمان مناسب در این خصوص اظهار نظر کنیم اما قرار است روز جمعه نیز در جلسه‌ای دیگر اوضاع را برای اعمال محدودیت ارزیابی کنند.

ابول‌ نژادیان در رابطه با آخرین وضعیت شهردار اهواز گفت: اکنون اطلاع چندانی از وضعیت وی ندارم و در آخرین گفت‌وگویی که با شهردار داشتم، حال عمومی وی خوب بود.

وی گفت: مدت زمان بهبودی مبتلایان به بیماری کرونا  بستگی به شدت و ضعف بیماری دارد اما قرنطینه 14 روزه را بیمار باید بگذراند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار