استاندار خوزستان در گفتگوی زنده تلویزیونی:
شریعتی افزود: طبق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی تنها شهرستان کارون در وضعیت قرمز قرار دارد اما طراحی متخصصان و ایپدیمیولوژیست استان تشخیص دادند که ۹ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دادند که از آنجایی که برای اینجانب خط قرمز سلامت مردم است و به مردم وعده داده ام که هیچ چیزی بالاتر از حفظ سلامتی مردم استان نیست پروتکل سختگیرانه تری را برگزیده ایم و ۹ شهرستان را مشمول اعمال محدودیت های سختگیرانه. اعلام کرده ایم.
کد خبر: ۸۴۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۴ 11 May 2020

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفتگوی ویژه خبری که از سیمای خوزستان به صورت زنده روی آنتن رفت، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات هم استانی های عزیز در پاسخ به سوال مجری در خصوص علل افزایش شیوع بیماری کرونا گفت : در طول یک شبانه روز بیش از هزار نفر از مشکوک به ویروس کرونا در استان خوزستان تست کرونا انجام شده ، به عبارتی دیگر بیش از ده درصد از تست های کرونا در کشور در خوزستان انجام می شوند‌. یکی از مزیت های افزایش بیماریابی؛ شناسایی سریع بیمار قبل از رسیدن به دوران شدید این بیماری و قرنطینه کردن آنان و انجام تست اطرافیان بیمار مبتلا به ویروس است.

رئیس شورای سلامت استان خوزستان با اشاره به عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند از سوی مردم گفت: تعداد مبتلایان ما در استان به دلیل بیماریابی افزایش یافته است .

شریعتی افزود : اعمال محدودیت های سختگیرانه در ماه های ابتدایی باعث شد فشار کمتری به شبکه بهداشت و درمان و کادر درمانی در استان وارد شود.

استاندار خوزستان گفت : میزان مبتلایان به ویروس کرونا در استان کمتر از متوسط کشوری است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان در خصوص اظهار نگرانی سخنگوی وزارت بهداشت در مورد افزایش بیماریهای کوئید ۱۹ گفت: این سوال را شایسته است که از ایشان بپرسید .‌البته عدم رعایت پروتکل بهداشتی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز مزید علت است.

شریعتی افزود: طبق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی تنها شهرستان کارون در وضعیت قرمز قرار دارد اما طراحی متخصصان و ایپدیمیولوژیست استان تشخیص دادند که ۹ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دادند که از آنجایی که برای اینجانب خط قرمز سلامت مردم است و به مردم وعده داده ام که هیچ چیزی بالاتر از حفظ سلامتی مردم استان نیست پروتکل سختگیرانه تری را برگزیده ایم و ۹ شهرستان را مشمول اعمال محدودیت های سختگیرانه. اعلام کرده ایم.

رئیس شورای تامین استان خوزستان در مورد اعمال محدودیت های جدید در استان خوزستان گفت : فعلا ۹ شهرستان شامل این اعلام محدودیت ها خواهد شد. در ورودی های شهرهای استان هیچ گونه محدویت اعمال نمی شود. اما اصناف غیرضرور و ادارات دولتی در این ۹ شهر تعطیل خواهد بود.

استاندار خوزستان گفت : تا پایان هفته ادارات و اصناف غیرضرور ۹ شهر اعلام شده تعطیل خواهد بود. روز جمعه شرایط را بررسی خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان بیان داشت: درصد پرخطر بودن اصناف و ادارات و حمل و نقل عمومی مشخص شده است. زمانی که بازار و اصناف تعطیل باشند تردد شهروندان کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای سلامت استان خوزستان در مورد ضرورت استفاده از ماسک در ادارات و نهادهای استان گفت : به حراست ادارات و نهادهای استان گفته ایم که افراد بدون ماسک وارد این ادارات نشوند.

استاندار خوزستان گقت: ماسک به اندازه نیاز در استان تولید و توزیع می شود . پوشیدن دستکش چندان ضرورتی ندارد اما ماسک به تعداد مورد نیاز در بازار موجود است.

استاندار خوزستان با اشاره به نزدیک شدن عید سعید فطر گفت: صداوسیما ؛ رسانه ها و سران شیوخ و طوائف و شبکه های اجتماعی و سایر افراد و گروه های مرجع و سازمان های مردم نهاد باید به مردم لزوم رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را تذکر بدهند تا انشاالله بتوانیم همانند عید سعید نوروز شرایط را مدیریت کنیم.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان گقت: لیالی قدر را در پیش داریم . در این خصوص با نماینده ولی فقیه در استان رایزنی هایی کرده ام قرار شد برنامه ریزی های در مورد برگزاری لیالی قدر با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام گیرد و در محیط باز به طور محدود این مراسم برگزار شود.

استاندار خوزستان در مورد تاخیر در جواب دهی به آزمایشگاه های تشخیص ویروس کرونا گفت: قرار است در روزهای آینده آزمایشگاه دیگری در اهواز بهره‌برداری شود ‌. افرادی که تست کرونا ویروس آنان مثبت اعلام شده است و نیاز به بستری ندارد تحت نظارت کادر درمانی در قرنطینه خانگی قرار می گیرند.

رئیس شورای تامین استان خوزستان در مورد برگزاری مراسمات ترحیم گفت: دستگاه های نظارتی بر عدم انجام مراسم ترحیم نظارت می کنند .

شریعتی افزود: اتحادیه های اصناف و سازمان صمت و اداره کل تعزیرات حکومتی استان باید بر نحوه اجرای پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اصناف که مجاز به فعالیت هستند نظارت دقیق داشته باشند.

استاندار خوزستان با تقدیر از کادر درمانی و پزشکی گفت: مشوق هایی در مورد کادر درمان در شهرستان های استان انجام شده است و در مورد اهواز در حال انجام است. اما هیچ مشوقی جبران مجاهدت ها و تلاش های شبانه روزی و فداکارانه کادر درمان را نمی کند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه توزیع ۲۵۰ هزار بسته معیشتی هدفگذاری شده است گفت :
این‌بسته های معیشتی به خانواده هایی تعلق می گیرد که شیوع ویروس کرونا معیشت آنان را به مخاطره انداخته است.

استاندار خوزستان در مورد تعطیلی یک سوم کارکنان ادارات گفت: در حال حاضر ادارات ۹ شهرستان تعطیل اعلام شده است. تعطیلی یک سوم کارکنان مصوبه ستاد ملی کرونا است و تخطی از آن سرپیچی از قانون است و رئیس و مدیرکل و کارمند نمی شناسد..

رئیس شورای تامین استان خوزستان به مدیران استان توصیه کرد که مرقانون را اجرا کنند و دستگاه های نظارتی استان باید بر این امر نظارت دقیق داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار