کد خبر: ۸۴۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 10 May 2020

 

تابناک/رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گیلان گفت: بسیج فرهنگیان گیلان آمادگی مشارکت در اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و توسعه این برنامه‌ها با کتابخانه‌های عمومی را دارد.

 
توسعه برنامه‌های فرهنگی در ایام کرونا از اولویت‌های بسیج فرهنگیان گیلان است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ پاسدار حسن حبیبی امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان ضمن تاکید به آمادگی سازمان بسیج فرهنگیان استان برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: فعالیت‌هایی که نهاد کتابخانه‌ها برای اقشار مختلف در جامعه اجرا می‌کند دارای اثرات مثبت و مفیدی است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گیلان بیان کرد: این سازمان آمادگی مشارکت در اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را دارد.

حبیبی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های مشترک مرتبط با حوزه‌های فرهنگی و آموزشی خاطرنشان کرد: موضوعات فرهنگی مرتبط با این حوزه را در قالب تفاهم‌نامه‌های مشترک اداره‌کل آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه‌ها پیگیری می‌کنیم و این از وظایف سازمان بسیج فرهنگیان استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در این دیدار با اشاره برگزاری خوب جشنواره کتابخوانی رضوی در استان گیلان اظهار داشت: این دوره از جشنواره به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و تاکنون بیش از 20 هزار نفر شرکت‌کننده داشته است.

پریسا کرمی فعالیت کتابداران استان در ایام شیوع ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: فعالیت‌های فیزیکی کتابخانه‌ها و کتابداران استان در ایام شیوع ویروس کرونا در بستر فضای مجازی انجام شد و در این راستا فعالان فرهنگی توانستند اقدامات متنوعی را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی انجام دهند.

وی با اشاره به رسالت کتابخانه‌های عمومی استان در جذب اقشار مردم و تشویق آنان به مطالعه و کتابخوانی ابراز داشت: کتابخانه‌های عمومی استان فعالیت‌های متنوعی را در این زمینه انجام دادند و یکی از مهم‌ترین وظایف کتابداران نیز متنوع‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی برای جذب و افرایش علاقه مندی مردم به کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این نهاد با اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد و بیان کرد: این تفاهم‌نامه تا امروز دارای برکات و تاثیرات فراوانی بوده است زیرا اشتراکات فرهنگی و کارکردهای مشترکی بین کتابخانه‌های عمومی و نظام آموزشی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار