کد خبر: ۸۴۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 10 May 2020

     

تابناک/علاقمندان به حضور در چهاردهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، فقط تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری برای ارسال آثار خود از طریق سامانۀ «بامک» فرصت دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان این مطلب، گفت: در حال حاضر روند ثبت‌نام متقاضیان شرکت در چهاردهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان و بارگذاری و ارسال آثار به دبیرخانه از طریق سامانۀ «بامک» در جریان است.

سید امیر مصباح ادامه داد: بر اساس اعلام دبیرخانه و ستاد جشنواره، در صورت تداوم شرایط فعلی، آمادگی برگزاری مرحلۀ نهائی چهاردهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان از طریق همین سامانه و به‌صورت مجازی وجود دارد.

وی با بیان اینکه چهاردهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی و حمایت دفتر موسیقی و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه بخش «موسیقی دستگاهی ایران»، «موسیقی کلاسیک»، و «موسیقی نواحی ایران» برگزار می‌شود، یادآور شد: فراخوان این دورۀ جشنواره در اسفندماه ۹۸ منتشر شد.

مصباح افزود: در بخش «موسیقی دستگاهی ایران» خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، تنبک، دف، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی؛ در بخش «موسیقی کلاسیک» نوازندگان سازهای اُبوا، پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، کنترباس، گیتار، ویلن، ویلنسل، ویولا، هورن؛ و در بخش «موسیقی نواحی ایران» خوانندگان و نوازندگان سازهای زهی، بادی و کوبه‌ای از مناطق مختلف کشور به رقابت خواهند پرداخت. همچنین، در حوزۀ موسیقی دستگاهی، بخشی برای «حفظ کل ردیف موسیقی ایرانی» و بخشی نیز با عنوان «بخش ویژۀ موسیقی دستگاهی: آفرینش در تکنوازی» در نظر گرفته شده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و هر گونه اخبار تکمیلی می‌توانند به سایت انجمن موسیقی ایران به نشانی www.nay.ir مراجعه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار