سرپرست گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خبر داد:
سرپرست گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، از تولید سه هزار و ۷۱۳ تن محصول گواهی شده در استان زنجان طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۴۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 10 May 2020

تولید ۳۷۱۳ تن محصول گواهی شده در زنجان 

سرپرست گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، از تولید سه هزار و ۷۱۳ تن محصول گواهی شده در استان زنجان طی سال گذشته خبر داد.

بهروز فرخی توسعه محصولات سالم گواهی شده را از وظایف اصلی ابلاغی به گروه محیط زیست و سلامت غذا عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته با همکاری ۱۴ مدیر کنترل کیفی، سه هزار و ۷۱۳ تن محصول در سطح زیر کشت ۱۵۲ هکتار در استان زنجان تولید شد و امیدواریم امسال با انجام برنامه‌های عملیاتی مستمر، این رقم را به چند برابر برسانیم.

سرپرست گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: زمان بر بودن پروسه ثبت و دریافت گواهی‌نامه محصول از اداره‌کل استاندارد از مشکلات پیشرو است.

فرخی با بیان اینکه در این خصوص در حال مذاکره با اداره‌کل استاندارد هستیم تا گواهی نامه‌های استاندارد در پروسه کوتاهی به دست بهره‌برداران برسد تا بتوانند در بازار آن را عرضه کنند، ابراز کرد: ایجاد مکان عرضه محصولات سالم از جمله اقدامات دیگر می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه بررسی و نظارت دقیق در خصوص آبیاری مزارع و باغات توسط کارشناسان پهنه سازمان جهاد کشاورزی به صورت مستمر در حال انجام است، تصریح کرد: در صورت مشاهده آبیاری با فاضلاب و پساب طبق مصوبات کمیته ایمنی آب و کارگروه جلوگیری از آبیاری با فاضلاب و پساب، کشاورزانی که برای آبیاری باغات و مزارع خود از فاضلاب استفاده کنند، به مرکز بهداشت معرفی می‌شوند برخورد لازم با آنها انجام می‌گیرد.

سرپرست گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، تاکید کرد: هر ساله کلاس‌های آموزشی متعدد جهت اجرای صحیح آبیاری و تولید محصول سالم توسط مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان برگزار می‌شود.

بررسی میزان آلاینده ها در محصولات کشاورزی

فرخی گفت: بررسی میزان آلاینده ها در محصولات کشاورزی با همکاری دفتر معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی در مرکز تحقیقات و اموزش سازمان جهاد کشاورزی استان انجام می شود.

وی با بیان اینکه محصولات زراعی و باغی اصلی استان در این طرح مورد ارزیابی الاینده های مختلف الی و معدنی قرار خواهند گرفت، افزود: جهت ابهام زدایی در خصوص وضعیت سلامت غذای محصولات تولیدی در بخش کشاورزی طرح توجیهی در گروه گیاه پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش سازمان جهاد کشاورزی و گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان تدوین و به معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ارسال شود.

منبع/ مهر 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار