برای اولین بار در کشور به بهره برداری می رسد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد: برای اولین بار در کشور پروژه تله متری شبکه فاضلاب با پیشرفت بیش از 85 درصد در آینده نزدیک در اصفهان در مدار بهره برداری قرار می گیرد.
کد خبر: ۸۴۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 09 May 2020

هاشم امینی ایجاد زیر ساخت ها را برای اجرای این پروژه ضروری دانست و اظهار داشت: هم اکنون 10 فقره فلومتر در 30 نقطه که خطوط اصلی شبکه در آنجا قرار دارد نصب شده و در 7 نقطه در اطراف سرشاخه های شبکه فاضلاب، باران سنج نصب گردیده است .
وی هدف از تله متری شبکه فاضلاب را مدیریت حجم ورودی فاضلاب به خطوط اصلی و تصفیه خانه ها برشمرد و اعلام کرد: با اجرای پروژه تله متری شبکه فاضلاب حجم ورودی فاضلاب در هنگام بارندگی به شبکه ،کنترل می شود.
مهندس امینی افزود:در هنگام بارندگی بطور ناخواسته حجم زیادی آب باران به سمت شبکه فاضلاب هدایت می شود که این رویداد علاوه بر پس زدگی فاضلاب در منازل مسکونی و واحدهای تجاری تاسیسات فاضلاب را هم با مخاطراتی مواجه می کند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه تاسیسات فاضلاب تنها برای جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب خانگی طراحی شده است تصریح کرد: با اجرای پروژه تله متری شبکه فاضلاب، ورود فاضلاب های غیر خانگی به شبکه مورد شناسایی قرار می گیرد، چرا که ورود فاضلاب های غیرخانگی به شبکه در فرایند تصفیه اختلالاتی بوجود می آورد.
هاشم امینی اعلام کرد: با نصب سنسورهایی در شبکه فاضلاب، میکروارگانیسم هایی که ناشی از فاضلاب غیر خانگی باشند شناسایی می شوند که این امر نقش بسزایی در ارتقا کیفیت پساب در تصفیه خانه های فاضلاب دارد.
وی با برشمردن دیگر مزایای اجرای پروژه تله متری شبکه فاضلاب خاطرنشان ساخت: با تله متری شبکه فاضلاب، ظرفیت خطوط انتقال، تصفیه خانه و شبکه در مواقع وقوع حوادث غیر مترقبه بررسی می شود و به نوعی جریان فاضلاب به تاسیسات مدیریت و کنترل می گردد،که این امر از وقوع حوادثی مانند پس زدگی فاضلاب جلوگیری می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار