رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان بوشهر گفت: این استان ۷۰۰ورزشکار سازمان یافته جانباز و معلول دارد که از لحاظ زیرساختی با محدودیت روبرو هستند و فضا و امکانات ورزشی این قشر نیاز به توسعه دارد.
کد خبر: ۸۴۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 09 May 2020

زیرساخت‌های ورزش جانبازان و معلولان در بوشهر به توسعه نیاز دارد 

رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان بوشهر گفت: این استان ۷۰۰ورزشکار سازمان یافته جانباز و معلول دارد که از لحاظ زیرساختی با محدودیت روبرو هستند و فضا و امکانات ورزشی این قشر نیاز به توسعه دارد.

غلامحسین ایزدی روز شنبه در این ارتباط افزود: در کنار مباحث مرتبط با زیرساخت‌ها توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی، حل مشکل اشتغال ورزشکاران جانباز و معلول در اولویت‌های کاری هیات جانبازان و معلولان استان بوشهر است.

وی بیان کرد: با وجود تحریم‌ها هزینه‌های تهیه امکانات ورزشی چند برابر و کار در این حوزه برای ورزشکاران سخت شده‌است ولی با این وجود استان بوشهر در رشته‌های والیبال نشسته، فوتبال هفت نفره، پارادومیدانی، پاراوزنه‌برداری، بوچیا، پاراتیراندازی به عنوان یک استان شاخص در کشور به شمار می‌رود.

ایزدی ادامه داد: اکنون محمد رضا احمدی تنها ورزشکار ملی پوش پارالمپیکی استان از شهرستان گناوه و همچنین در فوتبال هفت نفره چندین ورزشکار در تیم ملی عضویت دارند.

وی یادآور شد: هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان بوشهر از حیث برخورداری از ساختمان مستقل است و کادر اجرایی هیات ورزشی در طول هفته در چندین نوبت دغدغه ورزشکاران جانبازان و معلولان را پیگیری می‌کند.

رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان بوشهر گفت: پرورش و رشد ورزشکاران معلول و جانباز برای حضور در تیم ملی به عنوان چشم انداز در این هیات ترسیم شده‌‍است.

وی به مهم ترین برنامه‌های این هیات اشاره کرد و گفت: توسعه ورزش همگانی به عنوان یک کار زیر ساختی و جایگزین کردن نسل جوان در رشته‌های ورزشی، کلاس بندی و استعداد یابی و توجه به ورزش قهرمانی و حرفه ای از مهم ترین این برنامه‌ ها است.

ایزدی، راه‌اندازی کمیته جذب سرمایه با حضور فعالان و خیران در بخش‌های اقتصادی را از دیگر اهداف بلند مدت برای جذب اسپانسر در رشته‌های تیمی و انفرادی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: این هیات در نظر دارد در زمینه بحث آموزشی نیز با به روز کردن علم و دانش مربیان و نیاز ورزشکاران گام‌های موثری بردارد.
ایزدی گفت: ورزشکاران معلول و جانباز استان بوشهر از نظر کسب مدال با وجود مشکلات مالی در مقایسه با استان‌های برخوردار عملکردی موفق داشتند ولی با این وجود نیاز است شرایط موردنیاز برای درخشش بیشتر آنها فراهم شود.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار