مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی کاوش در منطقه سد چمشیر گچساران باستان شناسان دیوارهایی کشف کرده‌اند که نشان دهنده وجود یک کاروانسرای تاریخی در این منطقه است.
کد خبر: ۸۴۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ 07 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مجیدصفایی افزود :عملیات کاوش باستان شناسی در این منطقه از اواسط فروردین امسال توسط یک تیم متخصص ۱۳ نفره آغاز شده است.
وی بیان کرد: بررسی های اولیه این تیم که متشکل از باستان شناسان با تجربه کشور است نشان می دهداین اثر مربوط به سده های نخستین دوره اسلامی است. 
وی ابراز داشت:عملیات فصل اول کاوش باستان‌شناسی سد چم شیر با هدف نجات‌بخشی آثار تاریخی در کنار محل اجرای پروژه سد چم شیر انجام می‌شود و در صورت نیاز و به تشخیص تیم کاوشگر مراحل بعدی آن نیز انجام خواهد شد.
صفائی با بیان اینکه اعتبار اجرای این طرح از طریق وزارت نیرو تامین شده است، عنوان کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وزارت نیرو برای عملیات نجات‌بخشی آثار تاریخی در کنار پروژه‌های سدهای آبی تفاهم‌نامه منعقد کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:۱۳۶ اثر تاریخی در شهرستان های گچساران و باشت در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی اظهار داشت: پل بریم، دوگور دوپا، روستاهای تاریخی مانند شاه بهرام، چهارطاقه خیرآباد و گنبد لیشتر از مهمترین آثار این شهرستان هاست که در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار