با حضور رئیس ثبت رکورد ایران، بزرگ‌ترین فرش گل محمدی جهان به وسعت ۲ هزار مترمربع در میمند گسترده شد.
کد خبر: ۸۴۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 07 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:صبح امروز با حضورِ رئیس ثبت رکورد ایران، بزرگ‌ترین فرش گل محمدی جهان به وسعت ۲ هزار مترمربع برای تقدیم به مدافعان سلامت در میمند گسترانیده شد.

این فرش که با ۵ هزار کیلو گل‌ گلاب میمند تزئین شده بود بوسیله رئیس اتحادیهٔ گلاب‌گیران میمند، به عنوان جایگزین برنامه‌های سالانهٔ جشنواره گل و گلاب، تدارک و هزینه شد.

وسعت این فرش گل بزرگ محمدی جهان با حضور و نظارت عوامل برنامهٔ معروف عصر جدید و با انجام مراحل ثبت، در گینس ثبت خواهد شد.

محمد رئیسی رئیس اتحادیه گلاب‌گیران میمند در این مراسم اظهار کرد: گلاب حاصل از این فرش گل به مدافعان سلامت ایران تقدیم می‌شود.

او افزود: هزینه گل خریداری‌شده برای این فرش گل ۵۰ میلیون تومان است که هزینه‌های خدمات گلاب‌گیری و درنتیجه به دست آوردن گلاب ناب به آن افزوده می‌شود.

بزرگترین فرش گل محمدی جهان در میمند گسترده شد

رئیسی ادامه داد: شهر میمند فیروزآباد یکی از کانون‌های اصلی گل محمدی در فارس است که سالانه بیش از ۲۵ میلیون لیتر گلاب در کارگاه‌های سنتی و صنعتی این شهر تولید می‌شود و این حجم تولیدات باعث شده که میمند نقش مهمی در تولید گلاب و اسانس گل محمدی کشور داشته باشد.

ریس اتحادیه گلاب‌گیران میمند فیروزآباد اضافه کرد: برداشت گل محمدی از باغ‌های گل شهر میمند فیروزآباد از ابتدای اردیبهشت آغازشده که سالانه رقم قابل‌توجهی از این تولید به داخل و خارج از کشور صادر می‌شود.

شهر میمند در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شیراز و در شهرستان فیروزآباد استان فارس قرار دارد.

 

بزرگترین فرش گل محمدی جهان در میمند گسترده شد

بزرگترین فرش گل محمدی جهان در میمند گسترده شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار