مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه بزودی با جذب 9 سرمایه‌گذار و بهره‌گیری از ظرفیت‌ سدهای استان، به قطب گردشگری آبی در غرب کشور تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۸۴۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 07 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،امید قادری امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص موضوع گردشگری به عنوان یک زنجیره ارزش در استان انجام شده است.

وی تفریحات آبی را در قالب یکی از کمبود‌های استان در زمینه گردشگری عنوان کرد و افزود: در همین راستا در سطح کلان تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو و معاونت گردشگری بسته شده که بنا بر تاکید رئیس جمهور باید از این فرصت استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه ادامه داد: برای رسیدن به این هدف در استان یک کارگروه استانی تشکیل دادیم که نتیجه آن دادن فراخوان و جذب 9 سرمایه‌گذار بدین منظور بود.

وی ادامه داد: این 9 سرمایه‌گذار که اهلیت آن‌ها شناسایی و موافقت‌های اصولی انجام شده در مجموع 70 میلیارد تومان در حاشیه سدهای استان (داریان، سلیمان‌شاه، زمکان، شیان، جامیشان، تنگه حمام) با ایجاد تفریحات آبی با توجه به ظرفیت سدها و ایجاد تاسیسات گردشگری در مجاورت سدها، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

قادری خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه با هماهنگی که با آب منطقه‌ای استان صورت گرفته هر چه سریع‌تر فرایند واگذاری انجام شود.

وی به کم‌نظیر بودن این طرح در زمینه گردشگری آبی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح استان کرمانشاه می‌تواند به یکی از مقاصد گردشگری در غرب کشور و همچنین برای استفاده همسایه غربی کشور (عراق) تبدیل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار