رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: پساکرونا به این معنی نیست که این بحران تا تاریخ مشخصی تمام می‌شود و پس از آن همه به زندگی عادی خود باز می گردند، بلکه منظور این است که از این پس دوران کرونا و دوران زندگی با کرونا را خواهیم داشت و باید این نوع زندگی کردن را یاد بگیریم.
کد خبر: ۸۴۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 18 May 2020

عباسعلی کریمی در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوران پساکرونا یا دوران زندگی با کرونا را دوران تعقل بیشتر دانست و افزود: در این دوران بایستی با عقل گرایی بیشتر زندگی کنیم و یاد بگیریم در این دوران تغییراتی را در روش زندگی و کاری مان به وجود آوریم.

وی افزود: روی سخنم با جامعه دانشگاهی است. کرونا بحرانی بود که اوجی داشت و ممکن است در آینده، دوباره اوج بگیرد و دوران رکودی هم خواهد داشت. باید برویم به سمتی که در آموزش، پژوهش، درمان و مدیریت، زندگی با کرونا را یاد بگیریم و تمرین کنیم.

کریمی ادامه داد: از این پس در حوزه های آموزشی، پژوهشی و درمانی و امور دیگر دانشگاه باید بدانیم با کرونا چگونه همزیستی و کار و مدیریت کنیم. بنابراین پساکرونایی نخواهیم داشت که بتوانیم بگوییم در آن بدون کرونا زندگی خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تأکید براینکه برای مدیریت در این دوران باید بیشتر فکر کنیم، افزود: اگر لازم است در روش ها و کارهایمان تغییراتی به وجود آوریم حتماً این کار را بکنیم. در جلسات دانشگاه نیز این تغییرات اعمال شده و از این پس جلسات محدودتر و کاربردی تر خواهیم داشت که قابل بهره برداری باشد.

وی با اشاره به پیش بینی اپیدمیولوژیست‌ها از این بحران، گفت: احتمال اینکه اگر احتیاط های لازم رعایت نشود؛ به صورت خوشه ای، منطقه ای، شهری، دانشگاهی، بیمارستانی و غیره، با اوج بیماری مواجه خواهیم شد. ولی اینکه به صورت عمومی در کشور چه پیش می آید را دقیقاً نمی دانیم. به هرحال بایستی آمادگی های لازم را برای احتمالات دیگر در نظر بگیریم.

کریمی تاکید کرد: شاید ما نتوانیم به خوبی شرایط اقتصادی مردم را درک کنیم ولی افرادی هستند که در این شرایط در لبه باریک تیغ حرکت می کنند و با اندک مسئله ای ممکن است زندگی آنان با بحران مواجه شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار