یک مسئول سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد:
مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه حدود ۳میلیارد متر مکعب از حجم سدهای استان خالی است، گفت: پس از پایان دوره آبگیری سدهای استان در خصوص شرایط کشت تابستانه و اعمال محدودیت یا ممنوعیت ها تصمیم گیری خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 10 May 2020

داریوش بهارلویی با بیان اینکه در حال حاضر همچنان سدهای استان در حال آبگیری هستند، اظهار کرد: حدود ۳میلیارد متر مکعب از حجم سدهای استان خالی است و همچنان روند آبگیری سدها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حوضه مارون با کمبود منابع آبی مواجه هستیم، افزود: بیش از ۳۵ درصد از این سد خالی است و علی رغم ادامه روند آبگیری، این سد پر نخواهد شد و با توجه به این شرایط به احتمال فراوان در حوضه مارون محدودیت هایی برای کشت اعمال خواهد شد.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: پس از پایان دوره آبگیری سدهای استان در خصوص شرایط کشت تابستانه و اعمال محدودیت یا ممنوعیت تصمیم گیری خواهد شد اما با توجه به محدودیت های منابع آبی در برخی از حوضه ها با محدودیت کشت مواجه خواهیم بود.

بهارلویی عنوان کرد: در دیگر حوضه های آبی نیز با توجه به اینکه روند آبگیری سدها همچنان ادامه دارد، تصمیم گیری نهایی در خصوص کشت انجام نگرفته است اما در این حوضه ها سطح کشت متفاوت است و بر این اساس قطعا شرایط کشت نیز در آن ها متفاوت خواهد بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر سدهای استان بیش از ۱۸ میلیارد متر مکعب آبگیری شده اند و روند آبگیری تا انتهای دوره بارش که اوایل خردادماه است ادامه خواهد داشت و پس از آن با برگزاری جلساتی با سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص تامین آب مورد نیاز کشت‌های تابستانه تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار