راه‌اندازی دوباره ایستگاه‌های تب‌سنجی در ورودی تفرج‌گاه‌های گرگان، ثبت سه اثر تاریخی آق‌قلا در فهرست آثار ملی و ایجاد نیروگاه‌های مقیاس کوچک برق از جمله خبرهای کوتاه امروز چهارشنبه گلستان است.
کد خبر: ۸۴۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 06 May 2020

راه‌اندازی دوباره ایستگاه‌های تب‌سنجی در گرگان و چند خبر کوتاه

راه‌اندازی دوباره ایستگاه‌های تب‌سنجی در ورودی تفرج‌گاه‌های گرگان، ثبت سه اثر تاریخی آق‌قلا در فهرست آثار ملی و ایجاد نیروگاه‌های مقیاس کوچک برق از جمله خبرهای کوتاه امروز چهارشنبه گلستان است.

شهردار گرگان از راه‌اندازی پایگاه‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تفرجگاه‌های این شهر خبر داد و گفت: ۲ پایگاه در ورودی النگدره ایجاد شده و به زودی ۲ پایگاه دیگر در جاده ناهارخوران راه‌اندازی خواهد شد.

عبدالرضا دادبود بیان کرد: در این پایگاه‌ها، تب‌سنجی انجام شده و درباره طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قالب بنرها و بروشورها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

**

فرماندار گرگان گفت: تا پایان سال جاری سالن ورزشی شهر سرخنکلاته از اعتبارات ملی و با اعتبار ۱۰میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

**

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آق قلا از ثبت ۳ اثر غیر منقول فرهنگی -تاریخی این شهرستان با قدمت هزاره چهارم قبل از میلاد شامل تپه آق زیبر، تپه بازار دیون و قره تپه‌داز در فهرست آثار ملی خبر داد.

**

رییس کل دادگستری گلستان یکی از معاونان خود را مامور پیگیری و رسیدگی به پرونده قتل دختربچه رامیانی کرد.

چند روز پیش جسد یک دختربچه در زمین های کشاورزی اطراف رامیان با دستان بسته کشف شد که بخش هایی از بدن این کودک توسط حیوانان خورده شده بود.

انتشار این خبر افکار عمومی استان را جریحه دار کرد.

**

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از بررسی و کشف تخلف ۲۵۳ میلیون ریالی ۲ واحد صنفی به جرم قاچاق کالا خبر داد و گفت :این پرونده ها برای صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: با احداث چند نیروگاه مقیاس کوچک در استان، مشکل تامین برق واحدهای صنعتی گلستان در تابستان رفع می‌شود.

حسین طلوعیان افزود: با راه‌اندازی این واحدها بیش از ۱۵۰ مگاوات به ظرفیت برق استان افزوده خواهد شد.

**

رییس دادگستری کل استان گلستان در مراسم معرفی دادستان جدید کلاله گفت که دادستان‌ها باید بدون اغماض با سنگ اندازان بخش تولید برخورد کنند.

هادی هاشیمان افزود: با وجود پیگیری‌های انجام شده برای رفع موانع تولید در گلستان، همچنان فعالان تولیدی از برخی موانع موجود بر سر راه تولید گلایه دارند.

در این مراسم از زحمات علی خانی تقدیر و ابراهیم گلوی به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

**

فرماندار مراوه‌تپه اعلام کرد: در نشست و بازدید امروز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان بر ضرورت تامین آب شرب پایدار ۱۷ روستای غرب شهر مراوه‌تپه، آبرسانی به شهر گلیداغ، آبرسانی به روستاهای تثبیت شده "قپان علیا و سفلی"، تامین اعتبار ملی برای ادامه عملیات پروژه آبرسانی "زاو" در محور قوشه سو، بهسازی چشمه‌ها برای بهبود کیفیت آب شرب و نیز انجام مطالعه تامین آب شرب پایدار برای این شهرستان مرزی تاکید شد.

امانگلدی ضمیر افزود: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان از پروژه در حال انجام حفر چاه برای تامین آب شرب اهالی ۱۷ اهالی روستای غرب مراوه‌تپه با ظرفیت دبی ۱۰ لیتر در ثانیه بازدید و از بهره‌برداری این چاه آب تا یک ماه دیگر تاکید کرد.

وی گفت: با بهره‌برداری از چاه جدید، ظرفیت تولید آب برای این ۱۷ روستا به ۲۵ لیتر در ثاینه افزایش خواهد یافت.

۷۴ روستای مراوه تپه باجمعیت ۵۲ هزار و ۳۹۹ نفر زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

به گفته ضمیر هم اکنون به ۱۷ روستای فاقد آب مراوه‌تپه با جمعیت سه هزار و ۵۷۰ نفر به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس از کشف چهار کیلو و ۶۱۵ گرم تریاک از یک فروشنده موادمخدر و دستگیری ۲۱ خرده فروش و معتاد متجاهر در این شهرستان و شهرستان آزادشهر خبر داد و گفت: ماموران کلانتری ۱۲ گنبدکاووس در عملیات مشترک با ماموران مبارزه با موادمخدر انتظامی آزادشهر و با هماهنگی مقام قضایی از منزل یک فروشنده مواد مخدر سه کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ محمود علیفر افزود: همچنین ماموران انتظامی گنبدکاووس در اجرای طرح پاسکازی نقاط آلوده شهرستان تعداد ۹ خرده فروش مواد مخدر و ۱۲ معتاد متجاهر را شناسایی و دستگیر کردند که از آنها در مجموع یک کیلو و ۵۱۵ گرم تریاک کشف و ضبط شد.

سرهنگ علیفر، دستگیری ۱۰ سارق سابقه دار و اعتراف آنها به ۶۱ فقره سرقت را از دیگر اقدامات پلیس انتظامی گنبدکاووس در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار