مدیر کل بهزیستی استان قزوین : پارسال ۱۶ میلیارد ریال برای تثبیت اشتغال مددجویان بهزیستی استان از طریق پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی پرداخت شد.
کد خبر: ۸۴۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 06 May 2020

 

 پرداخت حدود ۱۶ میلیارد ریال برای تثبیت اشتغال مددجویان بهزیستی قزوین

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، وارثی گفت: پارسال بر اساس اعتبار ابلاغ شده از سوی سازمان بهزیستی کشور به منظور اشتغال‌های تثبیتی و جاری ایجاد شده از طریق پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی نزدیک ۱۶ میلیارد ریال برای ۵۲۲ مددجو هزینه شد.
او درباره به کار گیری افراد دارای معلولیت از سوی بخش خصوصی گفت: در صورت به کار گیری افراد دارای معلولیت کمک هزینه ارتقای کارایی فرد دارای معلولیت شاغل تا ۵ سال قابل پرداخت است که پارسال بالغ بر ۶ میلیارد ریال به ۹۶ نفر از این افراد پرداخت شده است.
وارثی، میزان شدت معلولیت فرد جویای کار را برای تعیین میزان کمک هزینه ارتقای کارایی مهم ارزیابی کرد و افزود: این موضوع بر اساس طبقه­‌بندی عملکرد، ناتوانی و سلامت و تغییرات آن در کمیسیون پزشکی- توانبخشی تعیین نوع و شدت معلولیت و کمیته تخصصی توانبخشی حرفه­‌ای و اشتغال افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی انجام می­‌شود.
وارثی یادآورشد: کارفرمایان به منظور بهره‌مندی از این کمک هزینه باید در ابتدا به عنوان متقاضی به کارگیری فرد دارای معلولیت، در دفاتراشتغال سازمان بهزیستی استان ثبت نام کنند.
مدیر کل بهزیستی استان گفت: همچنین باید با افراد معلول جویای کار حداقل قرارداد به کارگیری یکساله منعقد و حقوق و دستمزد این افراد را براساس مصوبات شورای عالی کار و سایر قوانین و مقررات مربوطه پرداخت کنند.
منبع : صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار