نایب رئیس اتاق مشترک ایران و عمان:
نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان گفت: استان خوزستان ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به هاب تجاری بین ایران و کشور عمان را دارد.
کد خبر: ۸۴۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 12 May 2020

شهلا عموری اظهار کرد: به واسطه همکاری‌هایی که میان اتاق بازرگانی اهواز و اتاق مشترک ایران و عمان صورت گرفته، در تلاش هستیم تا در آینده خط مستقیم هوایی اهواز به مسقط راه‌اندازی شود زیرا کار تبادل اقتصادی میان دو کشور را به صورت ویژه‌ای ارتقا خواهد داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹ شهر ایران به فرودگاه مسقط در کشور عمان، خط هوایی مستقیم دارند که با وجود شیوع کرونا، برنامه پروازی این فرودگاه‌ها همچنان پابرجا است و تغییری در روند این پروازها ایجاد نشده است و این مساله بیانگر پیام بسیار خوبی برای ما است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به فعالیت خطوط حمل و نقل دریایی ایجادشده میان ایران و عمان که از جمله آن می‌توان به فعالیت خط دریایی بندر خرمشهر – عمان در بندر خرمشهر اشاره کرد، گفت: این بخش از حمل کالا به کشور عمان، در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌هایی همراه است.

عموری با بیان اینکه استان خوزستان ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به هاب تجاری بین ایران و کشور عمان را دارد، عنوان کرد: صادرات کالاهای ایرانی به عمان فعلا از طریق بندرعباس انجام می‌شود اما با شرایطی که وجود دارد در آینده بنادر دیگری نیز به این چرخه اضافه خواهند شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان با بیان اینکه عمان یک کشور کاملا وارداتی است، اظهار کرد: با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا و شرایط خاص به وجودآمده در این زمینه، این کشور در تامین بخش قابل توجهی از اقلام مصرفی و استراتژیک دچار مشکل شده و این موضوع باعث شده است تا عمان به هیچ وجه، مرزهای خود برای ورود کالاهای ایرانی را مسدود نکند.

وی خاطرنشان‌کرد: صادرات مواد غذایی مانند میوه، محصولات کشاورزی، اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و همچنین مصالح ساختمانی بهترین گزینه‌های فعلی برای مبادلات تجاری با عمان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه برای صادرات و یا واردات به کشور عمان نیازی به ثبت شرکت نیست، گفت: عموما ثبت شرکت برای تجاری است که قصد دارند به صورت مستقیم به عرضه کالاهای خود بپردازند و اینکه ارائه خدمات فنی و مهندسی را در برنامه‌های کاری خود قرار دهند؛ در غیر این صورت نیازی به ثبت شرکت نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار