مقامات عربستان از بازگشایی مسجدالحرام و مسجدالنبی در شهرهای مقدس مکه و مدینه به روی نمازگزاران در چند روز آینده خبر می دهند.
کد خبر: ۸۴۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 05 May 2020

به گزارش میدل ایست مانیتور، "عبدالرحمن السدیس" رئیس اداره کل امور حرمین شریفین در عربستان اعلام کرد نمازگزاران می توانند تا چند روز آینده به این مساجد در شهرهای مقدس مکه و مدینه مراجعه کنند.

السدیس در یک ویدئو که در رسانه های اجتماعی منتشر شده است، اعلام کرد <<روزهایی خواهد آمد که غم و غصه از امت اسلامی دور خواهد شد، و ما برای طواف، سعی صفا و مروه، و ادای نماز و سلام بر پیامبر خدا (ع) به این دو مسجد مقدس بازخواهیم گشت.>>

وی خاطرنشان کرد زندگی عادی از سرگرفته خواهد شد و افزود << دولت ریاض مشتاق است که فضایی سالم و آرام ایجاد کند.>>

این مقام سعودی از مسلمانان خواست <<برای رفع محدودیت های مقابله با شیوع کرونا، عجله نکنند.>>

وزارت حج و عمره عربستان به تازگی در توئیتری اعلام کرده است این دو مسجد را بازگشایی خواهد کرد. <<ان شاءالله، تحت هدایت دولت و در راستای تعهد خود برای عمل کردن به روندهای لازم و سفارشات صورت گرفته از جانب مقامات، مسجدالحرام در مکه مکرمه، و مسجدالنبی در مدینه منوره به روی نمازگزاران مسلمان از سراسر دنیا بازخواهد شد.>>

شورای عالی علمای عربستان در تلاش برای مقابله با شیوع کرونا، در 18مارچ (28 اسفند 98) ادای فریضه نماز در مساجد سراسر این کشور را به حال تعلیق درآورد.

اطلاعات رسمی اعلام شده حاکی است بیماری کرونا تاکنون بیش از 157 نفر را در عربستان کشته و 21 هزار و 402 مورد آلودگی را سبب شده است.

با تشدید بحران کرونا در کشورهای مختلف جهان، عربستان چندی پیش از کشورهای اسلامی خواسته بود برای حج تمتع امسال برنامه ریزی نکنند.


حمیدرضا بابائی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :