حبیب الله خجسته پور:
به گزارش تابناک سمنان: حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ارتقاء امنیت و نظم، لازمه اصلی یک حرکت عظیم فرهنگی همچون پیاده روی میلیونی اربعین حسینی (ع) است.
کد خبر: ۸۴۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 04 May 2020

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) استان با بیان اینکه ارتقاء امنیت و نظم، لازمه یک حرکت عظیم فرهنگی است، افزود: اعزام به صورت انفرادی برای پیاده روی میلیونی اربعین حسینی (ع) همواره مشکلاتی را برای ما به همراه داشت و در سال گذشته نیز با تمام مشکلات و کمبودها، به لطف الهی و عنایت امام حسین (ع)، این راهپیمایی عظیم هرچه بهتر انجام شد و نیاز است تا در راستای هرچه بهتر شدن این مهم، راهکار‌هایی برای ارتقاء امنیت و نظم در دستور کار قرار بگیرد.
وی در ادامه با اشاره به دستورالعمل ابلاغی ستاد مرکز اربعین حسینی (ع) در خصوص اندیشیدن تمهیدات مناسب برای اعزام گروهی زائران، خاطر نشان کرد:این دستورالعمل در عین اینکه مشکلات گذشته را برطرف خواهد کرد، ممکن است مشکلات جدیدی را در حوزه‌های دیگر به وجود آورد که انشالله با ارائه نقطه نظرات مطلوب و موثر، در راستای اجرای هرچه بهتر این مهم گام برمیداریم.
حبیب الله خجسته پور بیان کرد: این کار محاسن خوبی دارد و به دلیل اینکه مخاطبان در این مسیر گرو‌های منجسم و منظم هستند، ارتقاء نظم و امنیت، ایجاد زمینه و بستر آموزش و آموزش پذیری در گروه و انجام کار فرهنگی در این قالب بیشتر میسر خواهد شد.
خجسته پور با بیان اینکه اعزام گروهی به دلیل شرایط کشور عراق و همچنین شرایط پیاده روی میلیونی اربعین قطعا با مشکلاتی همراه خواهد شد، اذعان داشت: باید تلاش کنیم با ارائه نقطه نظرات مناسب، کمبود‌ها و مشکلات این مهم را کاهش دهیم و همچنین فرمانداران در راستای بهبود و تقویت این دستورالعمل در موعد مقرر نقطه نظرات خود را ارسال نمایند تا به ستاد مرکزی ابلاغ شود.
معاون سیاسی استاندار سمنان در ادامه تاکید کرد: مسئولین باید دقت داشته باشند تا این شیوه نامه منطبق با واقعیت کشور ما و عراق باشد و همچنین انحرافی در اجرای دستورالعمل صورت نگیرد و افراد در عین ثبت گروهی اعزام در سامانه، به صورت فردی اقدام به حضور در این‌پیاده روی نمایند.
وی همچنین گفت: پیشنهاد می‌شود تا اعزام گروهی با تعداد نفرات کمتری انجام شود تا بتوان مشکلات و مباحث پیرامون این موضوع را به نحو بهتری مدیریت نمود و در صورت تجربه موفق، این مهم در سال آتی افزایش و تقویت شود.
معاون استاندار سمنان گفت: همچنین پیشنهاد می‌شود اجرای پایلوت گونه این دستورالعمل در استان‌هایی که بُعد مسافت بیشتری با مرز داشته انجام شود و در نهایت مقایسه نتیجه کار با استان‌هایی که این مهم اجرا نشده است در دستور کار قرار گیرد تا نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود.
جانشین رئیس ستاد اربعین حسینی (ع) استان سمنان در پایان ضمن بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا و نبود پیش بینی در خصوص پایان اپیدمی در کشور، هنوز تصمیمی قطعی برای این مهم و اعزام زائران اتخاد نشده است، گفت: موکب دائمی استان در شهر مهران، پایگاه فرهنگی مذهبی استان سمنان در نقطه مرزی کشور است که نیاز است تا از ظرفیت خیرین گرانقدر برای تکمیل و ساخت این مرکز استفاده شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار