کد خبر: ۸۴۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 03 May 2020
 

تابناک/معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان از بازسازی چهار شاخه سردهنه مجاور هم در رودخانه شفارود رضوانشهر خبر داد.

 

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مرتضی میرزایی" با بیان این خبر گفت: سردهنه‌های "امیربند"، "روشن دغن"، "سید سرا" و "اردجان" به ترتیب ۶۰۰، ۱۳۲۷، ۳۶۳ و ۱۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی رضوانشهر تا غرب انزلی را مشروب می‌کنند.
وی اظهار داشت: این سردهنه‌ها در فصل زراعی جاری آبگذاری شده بود، اما با تخریب مجدد آنها در اثر سیلاب‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری، پروژه بازسازی با هدف تثبیت پایین‌دست این سردهنه‌ها اجرا شد.

"علی اکبر زاده" سرپرست امور منابع آب شهرستان‌های رضوانشهر، ماسال و انزلی نیز در رابطه با بازسازی این سردهنه‌ها گفت: این سردهنه‌های مهم، در مجموع ۲۴۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت شهرستان رضوانشهر و غرب انزلی را پوشش می‌دهند که مجددا برای تثبیت هرچه بهتر، با استفاده از سنگ‌های بولدر(وزنی) بازسازی شدند.

وی با اشاره به اینکه این سردهنه‌ها در سیلاب فروردین تخریب شد، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ لازم در خصوص احداث کف‌بند در پایین‌دست این سردهنه‌ها صورت گرفته تا بتوان آنها را برای سال‌های آتی تثبیت کرده و کشاورزان عزیز نگرانی بابت تامین آب نداشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار