کد خبر: ۸۴۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ 30 April 2020

 

شناسایی هزار خانوار مددجوی اقتصادی در ایام کرونا

تابناک/گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان، ۶۰ هزار خانوار گیلانی را تحت پوشش مستقیم بهزیستی دانست و اضافه کرد: ۱۰۰۰ خانوار را شناسایی کردیم که در روزهای کرونا آسیب دیده اقتصادی شدند.

حسین نحوی نژاد در گفت وگو با ایسنا، رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه را شامل دو بخش فرهنگی و اقتصادی دانست و اظهار کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در بخش فرهنگی به دنبال گسترش مودت و برادری و غم خواری بین جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا عده ای از افراد جامعه را دچار مشکلات معیشتی کرده است، افزود: بخشی از مردم مددجوی سازمان های حمایتی نیستند و نیازی به کمک ندارند، اما با شیوع کرونا راه معیشت خودشان را از دست داده و نیازمند کمک هستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان، با اشاره به عضویت این دستگاه در کمیته های تحصیل منابع، توزیع و نظارت و بازرسی قرارگاه رزمایش مواسات استان، گفت: به دنبال شناسایی افراد نیازمندی هستیم که تحت پوشش بهزیستی نیستند، اما در این روزها آسیب دیده اند.

نحوی نژاد، از توزیع سبد کالا بین مددجویان بهزیستی خبر داد و عنوان کرد: سعی می کنیم به مشاغل مرتبط با بهزیستی همچون مهدهای کودک که در جریان کرونا با تعطیلی مواجه شدند، در قالب رزمایش مواسات کمک کنیم.

وی ۶۰ هزار خانوار گیلانی را تحت پوشش مستقیم بهزیستی دانست و اضافه کرد: ۱۰۰۰ خانوار را شناسایی کردیم که در روزهای کرونا آسیب دیده اقتصادی شدند. افراد غیر پوشش بهزیستی نیز در قالب رزمایش مواسات خدمات معیشتی دریافت می کنند. همچنین برای افراد تحت پوشش و مراکز خدماتی بهزیستی تاکنون سه میلیارد تومان هزینه کردیم.

مدیرکل بهزیستی گیلان، با بیان اینکه کرونا به غیر از مشکلات سلامتی و اقتصادی مشکلات روان شناختی به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر خط ۱۴۸۰ و مشاوره تلفنی، هر ۷۲ مرکز مشاوره غیر دولتی و ۹ مرکز خدمات تخصصی استان را فعال کردیم.

نحوی نژاد، از برقراری ۴۰۰۰ تماس مشاوره ای از ابتدای شروع بحران کرونا تاکنون خبر داد و بیان کرد: ۵۰۰ تماس از ۴۰۰۰ تماس درباره کرونا بوده است.

وی کودکان و سالمندان را قشر آسیب پذیر در بحران های اجتماعی دانست و تاکید کرد: بیماران کرونایی بستری و خانواده های آنان، افراد مشکوک به کرونا در قرنطینه خانگی، بیماران نقاهتگاهی و... نیز در این روزها نیاز به رسیدگی روان شناختی دارند لذا از ظرفیت خط ۱۴۸۰ و اورژانس اجتماعی استفاده کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار