مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: بر اساس گزارش ارائه شده توسط کارشناسان این اداره کل تاکنون پروانه ساخت برای یک هزار و ۱۷۱ واحد خسارت دیده از سیل سال گذشته در استان صادر شده است.
کد خبر: ۸۴۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 29 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حبیب الله محبی اظهار داشت: تا کنون ۲۱ هزار و ۸۷۶ متقاضی سیل زده جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۳۸ واحد در مناطق شهری و روستایی تایید شده است.

وی افزود: از این تعداد واحد تایید شده سه هزار و ۲۸۵ مورد احداثی، ۹ هزار و ۸۰۲ هزار مورد تعمیری و سه هزار و ۵۵۱ هزار مورد نیز معیشتی بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن ایلام از معرفی ۱۳ هزار و ۸۲۳ واحد جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل استان خبر داد و یادآور شد: کل واحدهای معرفی شده به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات ۱۳ هزار ۸۲۳ مورد بوده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۵۹ مورد احداثی، ۹ هزار و ۱۸۲ واحد تعمیری و ۲ هزار و ۴۸۲ معیشتی است.

محبی از پایان کار هزار و ۱۷۱ واحد احداثی تا روز گذشته در استان خبر داد و گفت: در راستای بازسازی واحدهای احداثی کل استان ۲ هزار و ۱۲۹ پروانه رایگان صادر شده است.

وی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی و تعمیری اضافه کرد: در این‌ مدت ۲ هزار و ۱۵۷ مورد آواربرداری، هزار و ۷۹۳ مورد دیوار چینی و هزار و ۱۴۵ مورد اجرای سقف انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام ادامه داد: مبلغ مصوب تسهیلات مرحله اول، دوم و سوم ساکنان سیل زده این استان یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون یک هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

محبی تاکید کرد: همچنین از ابتدای پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به سیل‌زدگان تا کنون ۶۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل این استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر از روند بازسازی مناطق سیل زده بازید و سرکشی می‌کنند، گفت: کیفیت ساخت منازل روستایی همواره مورد تاکید بنیاد مسکن بوده و به هیچ وجه اجازه داده نمی‌شود مصالح کم دوام و نامرغوب در ساخت و ساز منازل روستایی استفاده شود.

۲ موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز سال گذشته باعث بروز خرابی‌های متعددی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه، زیربخش های کشاورزی، و … استان ایلام شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار