مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی خبرداد:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: ۹۶ درصد از ظرفیت ۲۶۸ میلیون مترمکعبی سد الغدیر تاکنون تکمیل شده است و در آستانه سرریز شدن قرار دارد.
کد خبر: ۸۴۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 29 April 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس عزت اله آمره ای با اشاره به ذخیره سازی 270 میلیون مترمکعب آب در پشت سد ساوه افزود:میزان دبی ورودی آب به دریاچه این سد اکنون 27 متر مکعب بر ثانیه است در حالیکه در سال گذشته در مقطعی از زمان حجم ورودی آب در سال گذشته حتی به بالای 500 مترمکعب هم رسید.
مهندس آمره ای یادآورشد: با افزایش تراز آبی سد الغدیر ساوه، نیروگاههای برقابی این سد با ظرفیت تولید برق تا 4.5 مگاوات هم در حال فعالیت است و در حال حاضر با فعالیت دو نیروگاه برقابی در حدود 10 مگاوات برق تولید می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: در دو سال اخیر میزان برداشت آب از سفره های آب زیرزمینی شهرستان با خاموشی چاهها و تحویل آب از شبکه سد کاهش پیدا کرده است که این تدبیر در کنار بارشهای مؤثر و تغذیه منابع زیرزمینی موجب شد تا چالش کمبود منابع زیرزمینی آبی کمتر و وضعیت بسیاری از دشتها از جمله دشت ساوه رو به بهبود باشد.
وی در باره تخصیص آب از ذخایر سد الغدیر ساوه برای دشت مرکزی ساوه با محوریت یل آباد هم گفت: تحویل آب از شبکه ما به ازای خاموشی چاه به متقاضیان است.
وی با بیان اینکه هم اینک امکان فنی تحویل آب از شبکه وجود ندارد و مستلزم احداث دریچه جدید است افزود: این امر نیازمند ارائه گزارش فنی و اخذ مجوز از وزارت نیرو است.
مهندس آمره ای با بیان اینکه سد الغدیر و نیروگاه برقی پایین دست آن در سال 1375 به بهره برداری رسید یادآورشد: این سد دارای 17 هزار و 800 کیلومتر مربع مساحت حوزه آبریز است و موقعیت آن در 25 کیلومتری غرب ساوه قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار