مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در پی وقوع بارندگی‌های اخیر خسارت شدیدی به تاسیسات آبرسانی شهر آببر در شهرستان طارم وارد شد.
کد خبر: ۸۴۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 29 April 2020

خسارت سیلاب به تاسیسات آبرسانی شهر آببر

به گزارش تابناک زنجان،علیرضا جزء قاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در پی وقوع بارندگی‌های اخیر خسارت شدیدی به تاسیسات آبرسانی شهر آببر در شهرستان طارم وارد شد که با اقدامات به موقع، اختلالی در آبرسانی به شهروندان شهر آببر واقع نشد.

جزء قاسمی افزود: در پی وقوع این بارندگی ها، حجم بارش به حدی رسید که منجر به تخریب تاج سد طبیعی و سرریز آب و در نتیجه تخریب ۳۰۰ متر از لوله و تاسیسات خط انتقال آب چشمه کوثر و همچنین مسیر دسترسی به این چشمه شد.

او اظهار داشت: در پی این حادثه و به منظور استمرار خدمات آبرسانی به شهروندان و کاهش اثرات ناشی از سیلاب، شرکت آبفا استان زنجان با استفاده از منابع آب جایگزین اقدام به مدیریت بحران و ارائه خدمات آبرسانی به شهروندان این شهر کرد و در حال حاضر روند آبرسانی به مردم عادی می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: قنات آب جایگزین در شهر آببر در حال حاضر جوابگوی نیاز آب مصرفی این شهر بوده و عملیات راه اندازی اضطراری خط انتقال کوثر نیز به زودی تکمیل می‌شود، بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود به شایعات توجهی نداشته و ضمن رعایت الگوی مصرف، تمام اخبار را صرفاً از شرکت آب و فاضلاب پیگیری نمایند.

جزء قاسمی با اشاره به افزایش مصرف آب مشترکین طی چند روز گذشته در شهر آببر گفت: آب سالم، بهداشتی و پایدار در این شهر برقرار بوده و جوابگوی نیاز شهروندان می‌باشد.

او افزود: با توجه به استفاده از منابع آب جایگزین و بنا به دستور ستاد مدیریت بحران شهرستان طارم، فعالیت کلیه کارواش ها، قالی شویی‌ها و فعالیت‌هایی که مصارف غیر ضروری آب را به دنبال دارند در شهر آببر ممنوع اعلام شده است تا در مصرف آب نهایت صرفه جویی به عمل آید.

این مسئول خاطرنشان کرد: مبلغ خسارت وارد شده به تاسیسات آبرسانی چشمه کوثر توسط کارشناسان در حال برآورد می‌باشد که بایستی با تخصیص به موقع منابع مالی، این خسارت‌ها بازسازی و تاسیسات آسیب دیده به چرخه تولید و خدمات رسانی باز گردانده شوند.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار