رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اهواز :
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز در ادامه بیان کرد: دستاوردهای سال ۹۸ و ۹۹ با ابتدای دوره قابل قیاس نخواهد بود؛ با روی کار آمدن شهردار کنونی اهواز، مدیریت شهری در شیب موفقیت نسبی تحول و درآمدزایی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۴۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 28 April 2020
حجت الاسلام موسی پور امروز (9 اردیبهشت) ضمن گرامیداشت روز شوراهای شهر و روستا، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری آراس در اهواز اظهار کرد: تاسیس شوراهای شهر و روستا به منظور مشارکت مردم در امورات خود و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.
 
وی با بیان اینکه هر چقدر شوراهای شهر طبق اصل هفتم قانون اساسی از فکر، نظر و اندیشه نخبگان و مردم استفاده کرده باشند، موفق تر خواهند بود، افزود: شوراهایی که درگیر مسائل حاشیه ای شدند نیز به همان اندازه از اهداف خود دور شده و نتوانستند خدمت خوبی به مردم ارائه کنند.
 
عضو شورای کلانشهر اهواز ادامه داد: شورای شهر اهواز نیز در دوره های مختلف با چالش ها و نوسانات مختلفی روبرو بوده و موفقیت ها و ناکامی هایی هم داشته اند.
 
وی با تاکید بر اینکه شورای پنجم در شرایط سختی مدیری شهری را تحویل گرفت، عنوان کرد: در این دوره از ابتدا مشکل ریزگردها و در ادامه مشکلاتی چون سیل، اغتشاشات، حادثه تروریستی 31 شهریور و در حال حاضر بیماری کرونا گریبان شورای پنجم و مجموعه مدیریت شهری را گرفته بود.
 
حجت الاسلام موسی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خدمات و عملکرد 2 شهردار سابق و کنونی اهواز که توسط شورای پنجم منصوب شدند را چگونه ارزیابی می کند، توضیح داد: بدون شک دستاورد و خدماترسانی مناسب به مردم و یا ناکامی در جلب رضایت عمومی توسط شهردار، دستاورد یا ناکامی شورای شهر نیز به حساب می آید.
 
وی در ادامه مطلب فوق با بیان اینکه باید قدردان زحمات شهردار سابق اهواز(منصور کتانباف) باشیم، گفت: کتانباف در حوزه مختلف به ویژه سیل اواخر سال 97 تا اوایل سال 98 عملکرد قابل قبولی از خود بجا گذاشت و همگی قدردان زحمات شبانه روزی آقای کتانباف هستیم؛ اما پس از آن با مشکلاتی که بوجود آمد و استعفاهای شهردار سابق و همچنین تاکید شورا بر توجه به دیدگاه جوانگرایانه، از شهردار کنونی برای همکاری دعوت شد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز در ادامه بیان کرد: دستاوردهای سال ۹۸ و ۹۹ با ابتدای دوره قابل قیاس نخواهد بود؛ با روی کار آمدن شهردار کنونی اهواز، مدیریت شهری در شیب موفقیت نسبی تحول و درآمدزایی قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه در دوره های قبل شورای شهر اهواز، اختلاف میان شورا و شهردار سبب توقف در برخی امورات از جمله پرداخت حقوق کارکنان و پروژه های عمرانی شهر شد، عنوان کرد: در این دوره و در سه سال اخیر این عقب افتادگی ها جبران شد؛ در سال 98 بدهی های شهرداری به کارکنان و پرسنل نیز بروز شد.
 
عضو شورای اسلامی شهر اهواز ورود قرارگاه خاتم به پروژه های عمرانی این شهرستان در راستای سیاست شورای پنجم مثمرثمر و دستاورد بزرگ توصیف کرد و افزود: جا دارد که از تلاشهای شهردار محترم و استاندار دلسوز و گرامی و سردار سرافراز جناب شاهوارپور در خصوص ورود قرارگاه خاتم به پروژه های عمرانی تشکر کرد.
 
وی با بیان اینکه در فقدان مدیریت واحد شهری، تعامل با دستگاه های دیگر لازمه بحث هماهنگی در سیاست ها و برنامه ریزی ها و به دنبال آن افزایش خدماترسانی به مردم است، تاکید کرد: شهردار اهواز با تعامل با نماینده عالی دولت در خوزستان و سایر دستگاه های دولتی توانست در پروژه های عمرانی و درآمدزایی تحول ایجاد کند.
 
حجت الاسلام موسی پور تعامل شهردار با سایر دستگاه خدمترسانی به شهروندان و همچنین کار مردم در ادارات مختلف را تسهیل کرده و از پاسکاری های اداری جلوگیری می کند، گفت: این اقدامات شهردار که با هدف خدمت بهتر و بیشتر به مردم می گیرد، رضایتمندی عمومی را به همراه دارد.
 
وی با ابراز نارضایتی از وجود 30 محله کمتر برخوردار و محروم و همچنین حاشیه نشین در شهرستان اهواز، اذعان کرد: در این دوره اقدامات خوبی در راستای توجه به مناطق محروم صورت گرفت به طوری که در برخی مناطق از جمله منبع آب، ملاشیه، علی آباد، عین 2، حصیرآباد و... بعضا بعد از 50 سال کوچه های آن آسفالت شد و البته همچنان کاستی ها فراوان است و نیازمند همت جهادی است.
 
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: اهواز در بحث شبکه فاضلاب، با عقب افتادگی مواجه است؛ باید یک بار برای همیشه برای این معضل برنامه ریزی اصولی با کمک سایر دستگاه های استان و حمایت استاندار داشته باشیم.
 
وی با اظهار اینکه مردم دیگر توان تحمل مشکلات را ندارند که همچنان معابر آن ها خاکی و دچار آبگرفتگی باشد، افزود: در سال ۹۹ باید بصورت جدی در این مناطق تمرکز کرده و به کمک دستگاه های اجرایی این مشکلات را برطرف کرد.
 
موسی پور با بیان‌اینکه ثبات در علم‌مدیریت به ثبات در برنامه بیشتر اطلاق می شود، گفت: شورای شهر اهواز نیاز به ثبات برنامه و مدیریت دارد که لازمه آن برنامه ریزی علمی و افق بلند که توسط مدیران مختلف اجرا می شود که این قضیه در سال آخر شورای شهر حائز اهمیت است و باید تمام شعار و دستاوردهای این شورا عملی شود.
 
وی یکی از کارهای مثبت شورای شهر پنجم را خروج شورای شهر و مدیریت شهری از شهرداری عنوان کرد و تشریح کرد: این خروج باعث تعامل شورای شهر با دستگاه های مختلف استان شد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اسلامی اهواز به اقدامات شورای شهر اهواز در مقابله با کرونا اشاره و اذعان کرد: روزانه حدود ۷۰۰ تن پسماند شهری در اهواز تولید می شود در بحران کرونا حتی یک روز بحث دفع این پسماند تعطیل نشد و مانند روز های عادی این کار به انجام می رسد.
 
وی ادامه داد: در سازمان آرامستان ها نیرو های خدماتی با کار جهادی در بحث تدفین بیماران کرونایی با حفظ پروتکل های بهداشتی ایجاد غسالخانه جداگانه برای این کار  مسائل شرعی را به درستی و با دقت انجام می دهند.
 
موسی پور به ضدعفونی کردن معابر توسط نیروهای سازمان آتش نشانی اشاره کرد اظهار کرد: مراکز پرتردد شهر در این توسط سازمان آتش نشانی ضدعفونی شد.
 
وی یکی دیگر از دستاورد های شورای پنجم را اتمام پروژه های نیمه تمام عنوان کرد و اضافه کرد: پروژه پل ولایت، پروژه میدان شهید بندر (چهارشیر)، پل نهم، زیرگذر زردشت از پروژه های نیمه تمام پیگیری شده توسط شورای پنجم شهر اهواز است.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهواز به فعالیت های شورای پنجم شهر اهواز در بحث فرهنگی پرداخت و گفت: فرهنگسرای کیانشهر و کوی رمضان اهواز، مرکز فرهنگی، ورزشی غدیر کوی علوی، فرهنگسرای کوی فرهنگیان در این دوره به پایان رسیدند.
 
وی در پایان افزود: سه پلاتو تئاتر با ۵۰٪ درصد پیشرفت در حال ساخت بوده و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید تا سرانه صندلی سینما و تئاتر و فرهنگ و هنر ارتقا پیدا کند.
 
در پایان سیاست تقویت مسجد محوری هم در محلات جز برنامه های اساسی این دوره بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار