با پیگیری مداوم و تلاش همه جانبه امام جمعه سابق چیتاب نه تنها این شهر بخش کبکیان را از خدمات در همه حوزه‌ها برخوردار کرده است و به گفته وحدانی‌فر زیرساخت‌ها به گونه‌ای فراهم شده که کارها روی ریل قرار گرفته خدمت را تسهیل بخشیده است.
کد خبر: ۸۴۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 28 April 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خبرگزاری فارس نوشت : روحیه جهادی و مردمداری حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در چیتاب زبانزد عام بود این ویژگی‌ها نه در کسوت امام جمعه بلکه به عنوان یک روحانی جوان و دغدغه‌مند از او شخصیتی محبوب و ماندگار ساخت.

با پیگیری مداوم و تلاش همه جانبه امام جمعه سابق چیتاب نه تنها این شهر بخش کبکیان را از خدمات در همه حوزه‌ها برخوردار کرده است و به گفته وحدانی‌فر زیرساخت‌ها به گونه‌ای فراهم شده که کارها روی ریل قرار گرفته خدمت را تسهیل بخشیده است.

لمس دستاوردهایی به عمق یک باور در بخش کبکیان و چیتاب با تحولات زیرساختی ایجاد شده در این بخش اراده و عزم راسخ این نیروی فعال و پا‌ی‌کار را ملموس‌تر کرده است و روزی که به عنوان امام جمعه دهدشت راهی کهگیلویه شد ادامه مسیر خدمت جهادی وی ترسیم شد.

 با توجه به تعطیلی محافل مذهبی و نماز جمعه تا پایان بیماری کرونا امام جمعه دهدشت از زمان حضورش در کهگیلویه ضمن عمل به رسالت دینی خود در فضای مجازی، ارتباط مردمی و رسیدگی به مطالبات آنها را به صورت ویژه در دستور کار قرار داد.

نخستین سفر شهرستانی حجت‌الاسلام وحدانی‌فر به دیشموک بود. بخشی که به رغم خدمات ارزشمند نظام اما مشکلات موجود در حوزه‌های گوناگون همچنان گواه عمق محرومیت‌هاست و نیاز به کار بیشتر برای برون رفت از این وضع را ایجاب می‌کند.

 

امام جمعه دهدشت در دو نشست جداگانه به بررسی مسایل فرهنگی، اجتماعی و دغدغه و مطالبات مردم پرداخت.

وحدانی‌فر در دیدار با مبلغان دینی آنها را نسبت به کار تبیلغی در فضای مجازی در شرایط خاص امروزی ترغیب کرد و از آنها خواست با توجه به تعطیلی محافل حضوری از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ دین بهره گیرند.

در دومین نشست که با حضور امام جمعه دیشموک، رئیس آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه، بخشدار دیشموک و اعضای شورای شهر برگزار شده بود، مسایل مربوط به حوزه‌های جاده، برق، آب و.. مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و با هماهنگی تلفنی با مسؤولان استانی تصمیماتی در راستای برون رفت از وضع موجود اتخاذ شد.

حجت‌الاسلام راوند در این دیدار نبود آب آشامیدنی را از مشکلات مستمر بخش دیشموک دانست و گفت: در برخی روستاها گاهی نبود آب به 14 روز می‌کشد.

امام جمعه دیشموک راه‌اندازی اداره آب و فاضلاب در دیشموک برای پیگیری مشکلات مردم را ضروری دانست و افزود: اگر نمایندگی این اداره مستقل از چاروسا شود بهتر می‌تواند به وضعیت آب رسیدگی کند.

*اتفاق ناخوشایند در اتفاقات برق دیشموک

راوند همچنین مسدودی جاده‌های ارتباطی و برق در بارندگی‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: درگیری و جنجال کارکنان اتفاقات برق دیشموک خود یک معضل و اتفاق ناخوشایندی است که بارها روی داده است.

وی همچنین سرقت سیم‌های برق را از دیگر مشکلات مستمر در بخش دیشموک عنوان کرد.

صفا حبیبی با بیان اینکه 75 روستا در بخش وجود دارد، اظهار داشت: آب آشامیدنی تعدادی از روستاها از طریق چشمه‌های بهسازی شده و به وسیله چهارپایان تأمین می‌شود.

*تأمین آب پایدار دیشموک از گندمکار

بخشدار دیشموک گفت: آبرسانی به دیشموک از گندمکار جزء طرح‌های آبرسانی است که کد کشوری دارد این طرح بهمن ماه سال گذشته با حضور استاندار کلنگ‌زنی شد اما در کوتاه مدت آبرسانی از کلات در دستور کار مسؤولان آب و فاضلاب روستایی قرار گرفت.

 

حبیبی گفت: نمایندگی ادارات برای رسیدگی به امورات مردم در بخش دیشموک راه‌اندازی شود و مجهز به امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی باشند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دیشموک نیز این بخش را سمبل محرومیت خواند و با بیان اینکه با وجود دارا بودن ظرفیت‌ها اما مشکلات عدیده‌ای دارد که نیازمند رسیدگی است، دغدغه امام جمعه برای پیگیری مشکلات را قابل تقدیر دانست و افزود: جاده دیشموک به دهدشت و خوزستان با جان مردم بازی می‌کند.

کریم انصاری تصریح کرد: در روستاهای دیشموک جنگل‌ها در نبود گاز طبیعی خاکستر می‌شوند.

وی نبود روحانی مستقر در روستاها را از عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: البته برای ماندگاری روحانیون و مبلغان دینی به معیشت آنها هم باید توجه کرد.

همچنین ولی جفتا در این نشست با اشاره به اینکه آب 53 روستای دیشموک به وسیله لوله‌کشی تأمین شده است، گفت: برخی از روستا‌های بخش دیشموک همچون مورخانی، بناری و آجم فاقد آب لوله کشی مناسب هستند و هم اکنون مردم از چشمه‌های فصلی برای آشامیدن استفاده می‌کنند.

*قطعی آب روستاها ناشی از افت ولتاژ برق است

رئیس آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه اظهار داشت:به خاطر محدود بودن اعتبارات آبرسانی به روستاها پایدار نیست ضمن اینکه افت ولتاژ برق دلیل قطعی آب در روستاهایی است که آب آنها تأمین شده است.

 

جفتا افزود: طول شبکه، پراکندگی روستاها و طول مسیر برای آبرسانی روستاها مشکلاتی ایجاد کرده است.

*تأمین آب دیشموک از چاه کلات حداکثر تا 15 روز آینده

وی در خصوص آبرسانی از چاه کلات به دیشموک به طول 1.5 کیلومتر گفت: این پروژه موانع قابل رفعی دارد که در صورت همکاری مردم حداکثر تا 15 روز آینده عملیاتی خواهد شد.

این مسؤول با بیان اینکه برای ایجاد سه مخزن و انجام مطالعات دقیق آب رسانی به روستا‌های فاقد لوله کشی از روستای لیراب هزینه هنگفتی نیاز است گفت: انجام این مهم نیازمند تامین بودجه در سطح ملی است.

امام جمعه دهدشت در این نشست با تماس تلفنی مشکلات مطرح شده را از مدیران عامل آب و فاضلاب و برق استان پیگیری کرد و از آنها قول مساعد برای اقدام فوری و اثربخش گرفت.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه دیشموک به تبع استان محرومیت‌های تاریخی دارد، گفت: با توجه به وضعیت توپوگرافی هزینه ایجاد خدمات در استان بالاست و بهسازی جاده های دیشموک با اعتبارات استانی قابل حل نیست.

وی تصریح کرد: خدمات نظام اسلامی و دولت‌ها قابل انکار نیست با این حال مردم مطالبات به حقی دارند که رفع آنها عزم راسخ و تلاش جهادی می‌طلبد.

وحدانی‌فر اضافه کرد: توقعات و انتظارات نیز باید با واقعیات موجود ملموس باشد.

وی در خصوص مشکلات موجود در دیشموک اظهار داشت: با وعده مسؤولان آب و فاضلاب آب شرب کوتاه مدت تا 15 روز آینده به دیشموک منتقل خواهد شد.آبرسانی از گندمکار هم با پیگیری مداوم برای بلندمدت صورت می‌گیرد.

وحدانی‌فر بررسی آسیب‌های اجتماعی در این بخش را نیازمند کار پژوهشی و کارشناسی شده دانست و گفت: باید نگاه جامع، مطالعاتی و علمی به این قضیه صورت گیرد.

امام جمعه دهدشت گفت: نماینده ولی فقیه در استان در دومین سفر شهرستانی خود بعد از ریشه‌کنی کرونا به دیشموک و چاروسا سفر خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار