رئیس اتاق بازرگانی اهواز خبر داد
عموری تقویت و پشتیبانی از مراکز و کادر بهداشت و درمان استان را یکی از اولویت‌های اتاق بازرگانی اهواز دانست و گفت: بیش از 11 هزار اقلام مختلف پزشکی و بهداشتی به ستاد مدیریت بیماری کرونا خوزستان اهدا می‌شود.
کد خبر: ۸۴۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 27 April 2020

«شهلا عموری» رییس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به آغاز به کار ستاد مقابله با ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته با حضور اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز اظهار کرد: با تعامل و همفکری هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز، اقدامات فرهنگی و آموزشی مختلفی در راستای ترویج بهداشت و پیشگیری از شیوع کرونا، تهیه اقلام و تجهیزات بهداشت مصرفی، شناسایی خانواده‌های نیازمند و توزیع اقلام بهداشتی و غذایی در دستور کار این ستاد قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی اتاق اهواز با اشاره به تشکیل کارگروه ارزیابی آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا به اقتصاد استان اضافه کرد: در این راستا مجموعه‌های کارشناسی، روسای کمیسیون‌های تخصصی و اعضای هیات نمایندگان اقدام به بررسی کارشناسی این آسیب‌ها کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از طریق این کارگروه خواسته‌ها و مطالبات بخش خصوصی استان از طریق شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور مسئولان و مجموعه مدیریت اقتصادی استان منعکس شد افزود: علاوه بر این در تلاش هستیم به‌صورت تخصصی و علمی با در اختیار گذاشتن پرسشنامه‌هایی، آثار شرایط به‌وجود آمده بر کسب‌وکارهای استان را بررسی و نتایج آن را به اطلاع مسئولان استانی و کشوری برسانیم.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان تصریح کرد: همچنین در زمینه اقدامات پیشگیرانه، تعدادی از شهرک‌های صنعتی اهواز به وسیله نیرو و ماشین‌آلات تخصصی ضدعفونی و گندزدایی شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در پایانه مرزی چذابه پیش از تعطیل شدن این مرز با کشور عراق نیز صورت گرفت عنوان کرد: در این راستا پایانه، بازارچه و غرفه‌های تجاری چذابه طی چند نوبت به‌صورت مستمر ضدعفونی و گندزدایی شد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به توزیع بسته‌های بهداشتی ویژه اعضای اتاق بازرگانی و همچنین دستگاه‌های اجرایی استان ابراز کرد: همچنین تاکنون 500 بسته معیشتی ویژه اقشار مناطق محروم توزیع شده که برابر مصوبه جدید هیات رئیسه بناست 500 بسته دیگر نیز تا پایان ماه رمضان توزیع ‌شود.

وی یاد آور شد: تاکنون چند صد بسته بهداشتی شامل مواد ضدعفونی‌کننده، شامپو، صابون، مسواک، خمیردندان، دستمال کاغذی و ماسک به مراکز نگهداری سالمندان در اهواز اهدا شده است.

عموری تقویت و پشتیبانی از مراکز و کادر بهداشت و درمان استان را یکی از اولویت‌های اتاق بازرگانی اهواز عنوان کرد و گفت: بالغ بر یک‌هزار و 800 ماسک، بیش از چهار هزار جفت دستکش معاینه، 2 هزار و 500 جفت دستکش جراحی، 400 عینک، 2 هزار شیلد، 870 دست ست حفاظتی، 25 دست لباس یکبار مصرف گان، 35 دست لباس یکبار مصرف اورال، 270 کلاه تمام فیلتر، 12 عدد تب‌سنج، هفت دستگاه Bipap به همراه ماسک مربوطه و یک‌هزار دست لباس ضدویروس با مشارکت اتاق ایران تامین و به‌زودی در اختیار ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خوزستان قرار خواهد گرفت.

وی رعایت اصول خودمراقبتی و بهداشتی را مهم خواند و تاکید کرد: مصوبات ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا با جدیت در اتاق بازرگانی اهواز اجرا شده که از جمله آن دورکاری اداری و اجرای طرح زوج و فرد کارکنان اتاق به‌منظور کاهش تردد و انجام خدمات الکترونیکی به ارباب رجوع است.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان از تمدید کارت بازرگانی اعضای اتاق بازرگانی تا پایان اردیبهشت خبر داد و اذعان داشت: برای دومین بار این اقدام با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی ایران صورت گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار