مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب شیراز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه و نیاز به استفاده از منابع آبی، میزان مصرف آب در شهرستان شیراز۲۲ تا ۲۷ درصد داشته است.
کد خبر: ۸۴۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 27 April 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب شیراز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه و نیاز به استفاده از منابع آبی، میزان مصرف آب در شهرستان شیراز۲۲ تا ۲۷ درصد داشته است.
زاهدی افزود: روزانه مصرف هر خانوار شیرازی به طور میانگین ۱۲۰لیتر است، ولی در حال حاضر به بیش از ۲۹۰لیتر رسیده است.
وی ادامه داد: این میزان با بالاترین مصرف آب در فصل تابستان برابری می‌کند.
مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب شیراز با تاکید بر اینکه اگر مصرف آب همین گونه ادامه یابد، تأمین آب مورد نیاز مردم با مشکل مواجه می‌شود، متذکر شد: با توجه به افزایش مصرف مشترکان در تلاش هستیم با توجه به شیوع ویروس کرونا از قطعی آب جلوگیری کنیم که این مهم مستلزم رعایت کردن برخی نکات توسط مصرف کنندگان است.
وی در خصوص کاهش مصرف آب به مشترکان توصیه کرد: اگر برای شستن دست‌ها ۲۰ ثانیه زمان نیاز باشد و در طول این مدت زمان تماماً شیر آب باز باشد بیش از ۶ لیتر آب هدر می‌رود از این رو افراد برای شستن دست‌ها مسائل مربوط به رعایت مصرف آب را مد نظر داشته باشند، ضمن اینکه مشترکان با کاهش مدت زمان استحمام به مدت ۵ دقیقه نقش ویژه‌ای در کاهش مصرف آب توسط مشترکان خانگی خواهند داشت.

 

برچسب ها: کرونا ، مصرف آب ، صرفه جویی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار