رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر اجرای کامل طرح فاصله‌گذاری هوشمند برای مقابله با ویروس کووید۱۹ در منطقه جنوب غرب خوزستان گفت: مدیریت و مهارکرونا نیازمند تغییر رفتار مردم در این خصوص است.
کد خبر: ۸۴۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ 27 April 2020

شکرالله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران به نامگذاری آخرین روز هفته سلامت به هر "رسانه یک پایگاه سلامت" اظهار داشت:رسانه‌ها در تغییر رفتار مردم در خصوص مقابله با بیماری کووید ۱۹ نقش آفرین بودند و هم اکنون شاهد تغییر رفتار مردم نسبت به روزهای ابتدایی فراگیری آن هستیم.

وی افزود:بیماری کووید ۱۹ به شدت مسری است و برای مهار آن بیاید به پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در خصوص بازگشایی واحدهای صنفی با رعایت فاصله‌گذاری هوشمند توجه جدی داشت.

سلمان‌زاده با اشاره به این مطلب که زمانی برای پایان بیماری کووید ۱۹ تا یافتن واکسن موثر برآن میسر نیست اظهار داشت:چاره‌ای جز بازگشایی اصناف نیست ولی همه باید براساس پروتکل‌های اعلام شده نسبت به بازگشایی واحدهای تجاری اقدام کنند.

وی مردم را بهترین عامل برای رصد تخلف بهداشتی در زمان شیوع کرونا دانست و گفت:شهروندان ضمن رعایت نکات بهداشتی در صورت مشاهد تخلف به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:مردم باید فاصله اجتماعی را رعایت ودر حدامکان در منزل بمانند.

وی به افتتاح آزمایشگاه تشخیص مولکولی به منظور تشخیص سریع موارد مثبت کووید ۱۹ در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان در آبادان اشاره کرد و بیان داشت:این آزمایشگاه این امکان را در منطقه فراهم کرده تا زمان تشخیص و رصد بیماران کرونایی در منطقه افزایش و کنترل‌ها نیز افزایش یابد ضمن اینکه امکان استفاده از این آزمایشگاه برای تشخیص بیماری‌های دیگر از جمله هپاتیت، ایذ و آنفولانزا نیز در منطقه فراهم شده است.

سلمان‌زاده افزود:۳۹ نفر از کادر درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان به کووید ۱۹ مبتلا شدند که هم‌اکنون ترخیص و یا دوران نقاهت خود را در منزل سپری می‌کنند.

وی افزود: هنوز وارد پیک بیماری در استان خوزستان در شهرهای جنوب غرب خوزستان نشدیم ولی آمادگی لازم و تخت های بیمارستانی برای شرایط بحرانی در منطقه پیش‌بینی شده و بیمارستان شرکت نفت آبادان نیز در صورت نیاز در اختیار ستاد کرونا قرار خواهد گرفت.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: در این خصوص تابع نظر ستاد ملی کرونای کشور هستیم.

کرونا مانع اجرای طرح‌های عمرانی بهداشت و درمان در جنوب غرب خوزستان نشد

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز گفت:با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ اجرای طرح‌های عمرانی بهداشتی درمانی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر  و شادگان متوقف نشد و برخی از طرح‌ها نیز از پیشرفت فیزیک مناسبی برخوردار هستند.

فرشید بهشتی به احداث ستاد مرکز بهداشتی آبادان با ۴۰ میلیارد ریال وطرح توسعه بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی آبادان با ۱۰ میلیار ریال اعتبار اشاره کرد و بیان داشت:مرکز اورژانس جدید بیمارستان شهید بهشتی آبادان نیز با ۳۵ تخت بستری موقت با  ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا  است.

وی افزود:طرح توسعه ، بهسازی و نوسازی آزمایشگاه و سه اتاق عمل در بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان، افزودن ۲۳ تخت به بخش زنان و ۶ تخت آی سی یو  بیمارستان خرمشهر و ۲ طرح بهداشی و درمانی و توسعه اورژانس در شادگان نیز در حال اجرا و یا تکمیل است.

شرکت  ۹۳درصد مردم جنوب غرب خوزستان در طرح غربالگری کرونا

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان در ادامه این جلسه گفت:۹۲درصد مردم آبادان، ۹۷درصد مردم شادگان و ۹۰درصد مردم خرمشهر در مرحله اول طرح ملی غربالگری کرونا شرکت کردند.

آرش یلالی افزود:۲۲.۵ درصد بیماران کووید ۱۹ از سوی مراکز غربالگری شناسایی شدند و پس از آن همه اطرافیان آنها مورد غربالگری و پایش سلامت قرار گرفتند.

وی افزود:در مرحله دوم این طرح نیز ۷۰درصد از جامعه هدف در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان ارزیابی سلامت شدند.

 غربالگری ۳۲۰ هزار نفر توسط دانشجویان علوم پزشکی آبادان

معاون دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز گفت:۳۲۰ هزار نفر از مردم شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شادگان و مسافران در ورودی این سه شهرستان توسط ۶۰ دانشجوی داوطلب دانشکده علوم پزشکی مورد غربالگری قرار گرفتند.

مسعود تراب‌پور افزود:۴۰ دانشجوی داوطلب نیز در غربالگری تلفنی با معاونت بهداشتی دانشکده همکاری و ۱۶ دانشجوی داوطلب رشته پرستاری نیز در  نقاهتگاه بهبودیافتگان کووید ۱۹ همکاری داشتند.

مشکلی در تامین مواد ضدعفونی و الکل در جنوب غرب خوزستان نیست

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز به فعالیت چهار واحد تولید مواد ضدعفونی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: مشکلی در تامین نیازهای مواد ضدعفونی و الکل در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان نیست و این مواد به قیمت مصوب در همه داروخانه‌ها یافت می‌شود.

هدای مجیری گفت:از اسفندماه سال گذشته تولید الکل در واحدهای تولیدی در خرمشهر ۲ برابر شده و پس از تامین نیازهای منطقه به سایر مناطق استان و کشور ارسال شده است.

وی به فعالیت چهار کارگاه تولید ماسک در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت:این کارگاه‌ها به صورت جهادی ماسک تولیدی را در اختیار داروخانه‌های منطقه قرار می‌دهند.

مجیری از صدور مجوز یک واحد تولید اتوماتیک ماسک در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت:این واحد پس از نصب تجهیزات در هفته جاری اقدام به تولید ماسک در مقیاس انبوه می‌کند که تولیدات آن پس از رفع نیاز مراکز درمانی و بهداشتی برای توزیع در اختیار داروخانه‌های شهرستان‌های تابعه قرار می‌گیرد.

وی گفت:۳۴ داروخانه در آبادان، ۱۳ داروخانه در خرمشهر و ۶ داروخانه در شادگان فعالیت می‌کنند و نظارت و بازرسی از آنها به صورت مداوم انجام می‌شود.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار