سیدعادل عربی با بیان اینکه در زمینه بی خطرسازی زباله‌های بیمارستانی نگرانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بی خطرسازی پسماند مطب‌ها به طور کامل انجام نشده و مطب‌ها و کلینیک‌های ملایر حاضر به همکاری با محیط زیست و شهرداری برای بی خطرسازی زباله‌ها نیستند.
کد خبر: ۸۴۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 26 April 2020
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: بعد از گذشت چند سال از اجرای طرح بی خطرسازی زباله‌ها و پسماند‌های عفونی و پزشکی و پیگیری‌های انجام شده مطب‌های ملایری حاضر به انجام همکاری با محیط زیست و سازمان پسماند برای بی خطرسازی پسماند‌ها نیستند.

به گزارش ایسنا، عربی درباره بی خطرسازی زباله‌های عفونی و پسماند‌های بیمارستانی اظهار کرد: بعد از شیوع کروناویروس در جامعه نظارت بر بی خطرسازی پسماند‌های بیمارستانی افزایش یافته و دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان مسئول بی خطرسازی این پسماند‌ها است.

وی با اشاره به خطرناک بودن عدم جداسازی پسماند‌های عفونی در مطب‌ها بیان کرد: صحت سنجی از بی خطرسازی پسماند‌های عفونی و زباله‌های پزشکی و انجام آزمایش‌های مربوطه به صورت فصلی و دوره‌ای انجام می‌شود.

عربی با بیان اینکه در زمینه بی خطرسازی زباله‌های بیمارستانی نگرانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بی خطرسازی پسماند مطب‌ها به طور کامل انجام نشده و مطب‌ها و کلینیک‌های ملایر حاضر به همکاری با محیط زیست و شهرداری برای بی خطرسازی زباله‌ها نیستند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با تأکید بر آموزش منشی مطب‌ها درباره نحوه تفکیک و بسته بندی زباله‌ها و پسماند‌های عفونی گفت: عمده پسماند‌های عفونی مطب‌ها مربوط به شهرستان‌های همدان، نهاوند و ملایر بوده و بی خطرسازی این پسماند‌ها در نهاوند و همدان انجام شده است.

وی با بیان اینکه با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی و سازمان پسماند با یک شرکت فعال در زمینه بی خطرسازی زباله‌های پزشکی تفاهم نامه‌ای منعقد شد تا این شرکت به مطب‌های همدانی برای دفع زباله ها‌ی عفونی کمک کند، افزود: هیچ کدام از مطب‌ها و کلینیک‌های شهرستان ملایر حاضر به همکاری و انعقاد قرارداد با این شرکت نبودند و به این بهانه پسماند‌های عفونی را به صورت غیرمجاز به شهرداری‌ها تحویل می‌دهند.

وی با بیان اینکه پسماند‌های عفونی ممکن است چندین نفر را به بیماری مبتلا کند، تصریح کرد: عدم جداسازی این دسته از زباله‌ها با توجه به افزایش زباله گرد‌ها باعث می‌شود تا زباله گرد‌ها و نیرو‌های خدماتی شهرداری هنگام جست‌وجو با مواد پزشکی آلوده تماس داشته باشند و دچار بیماری‌های عفونی، خونی و خطرناک شوند.

عربی در پایان با اشاره به شرایط کنونی جامعه و شیوع کروناویروس بیان کرد: عدم همکاری مطب‌های ملایری در زمینه بی خطرسازی پسماند‌های عفونی در شرایط امروزی باعث گسترش شیوع کروناویروس خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار