دادستان خوزستان خبر داد:
دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان از تمدید مرخصی ۳۸۰۰ زندانی واجد شرایط در ماه رمضان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 26 April 2020

عباس حسینی پویا در اولین جلسه اجرایی بخشنامه تمدید مرخصی صادره رییس قوه قضاییه که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با روسای دادگستری ها و دادستان‌های حوزه های قضایی تابعه استان خوزستان برگزار شد، گفت: با بخشنامه رئیس قوه قضاییه و دستور رئیس کل دادگستری استان خوزستان، مرخصی بیش از ۳۸۰۰ زندانی واجد شرایط استان در ماه مبارک رمضان تمدید شده است.

وی افزود: روند اعطای مرخصی های بلند مدت به زندانیان واجد شرایط کشور از هفتم اسفند سال گذشته شروع شد و تاکنون برای زندانیان واجد شرایط تمدید شده است.

حسینی پویا گفت: تلاش بر این است که در جهت کاهش هدفمند جمعیت کیفری، گام های قاطع و پایدار برداشته شود. از این رو اکثر این ۳۸۰۰ زندانی در پایان مرخصی به زندان باز و اشتغال به کار اعزام می شوند و بخش اعظمی از آنان که حسن رفتار و تنبه و ندامت از جرم در آنها مشهود باشد، مشمول عفو و بخشش قرار می گیرند.

دادستان مرکز خوزستان خاطرنشان کرد: در عرصه کاهش جمعیت کیفری برای زندانیان واجد شرایط باید از ظرفیت ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان مرکز استان و شهرستان‌ها نیز استفاده شود.

وی یادآور شد: تیم های کارشناسی و نظارتی بر رفتار زندانیان حین استفاده از مرخصی نظارت دارند و در صورت وقوع جرم و ناهنجاری، با آنان برخورد قضائی صورت می پذیرد.

حسینی پویا با اعلام اینکه زندانیان جرایم خاص و خشن، سارقین مسلح، جیب برها و کیف قاپها و قاچاقچیان مسلح و ... از مرخصی و ارفاقات حقوقی برخوردار نمی شوند، گفت: در سیاست کاهش جمعیت کیفری، زندانیانی از امتیازات و رافت قضائی برخوردار می شوند که وجودشان برای امنیت قضائی جامعه آسیب به دنبال ندارد.

وی با رد این ادعا که مرخصی زندانیان جرم در جامعه را زیاد می کند، گفت: آمارها مبین این است که زندانیان در مدت مرخصی و اشتغال به کار درصد بسیار پایینی امکان مبادرت به بزه دارند و این از میانگین متداول جامعه بسیار پایین تر است.

علی افتخاری معاون قضایی رئیس کل دادگستری و دبیر ستاد کاهش جمعیت کیفری تشکیلات قضایی خوزستان نیز در این نشست گفت: پیگیری سیاست‌های ستاد کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری استان با به کارگیری همه ظرفیت ها و رعایت اکید جوانب ارتقای امنیت قضایی و اجتماعی و صیانت از آرامش و مردم در مواجهه جامعه جرم، دنبال می شود و با همکاری موثر دادگستری و زندان در کوتاه مدت و با همت مضاعف مسئولین قضایی مرکز استان و شهرستان ها مفاد این بخشنامه برای زندانیان واجد شرایط در حوزه اعزام به مرخصی تمدید مرخصی و اعمال عفو و بخشودگی منجر به آزادی با نگاه حداکثری به اجرا در خواهد آمد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار