کد خبر: ۸۴۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰ 25 April 2020
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد از پایش ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های گرمسیری استان خبر داد.
وحید محمدی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، گفت: آفت ملخ یکی از آفات جدی است که هر ساله در این فصل شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد و در مجموع کشاورزی و باغبانی و مزارع شهرستان‌های جنوبی را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آفت ملخ می‌تواند به یک بحران تبدیل شده و بخش  اعظمی از تولیدات غیر نفتی استان را با چالش مواجه کند، افزود: باغات مرکبات، مزارع گلزا، گندم و جو و هر چیزی تحت عنوان سبزه مورد حمله ملخ‌ها قرار می‌گیرد و خسارات زیان‌باری به بخش کشاورزی و تولید غیرنفتی استان وارد می‌کنند.
وی به سال جهش تولید اشاره و بر لزوم توجه به همه بخش‌های تولیدی از جمله حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: اکثر مردم استان در روستاها زندگی می‌کنند و از طریق کشاورزی و باغبانی امرار و معاش می‌کنند و طبیعتا این آفت موضوع و تهدیدی جدی است، البته سازمان جهاد کشاورزی متولی بخش کشاورزی و مبارزه با این آفت است.
این مسوول با اشاره به جلسات روز گذشته با مسوولان حوزه کشاورزی شهرستان گچساران گفت: گچساران خط مقدم پایش و مبارزه با آفت ملخ است، تاکنون ۶۰ هزار هکتار از اراضی و مراتع  این شهرستان پایش شده که در مجموع ۱۲۰ هکتار از اراضی استان پایش شده است.ضمن اینکه آمادگی مبارزه و پایش مزارع کشاورزی در سایر شهرستان‌های باشت، کهگیلویه و بهمئی، لنده و چرام وجود دارد.
محمدی‌تبار در ادامه شهرستان‌های گرمسیری درگیر آفت ملخ را نیازمند حمایت خصوصا در بحث ماشین‌آلات دانست و افزود: جهاد کشاورزی ،فرمانداری و مدیریت بحران استان در تلاش هستند که این آفت را تحت کنترل دربیاورند تا از ایجاد خسارت به بخش کشاورزی، باغات و مزارع جلوگیری شود چرا که اگر جلوی این آفت گرفته نشود تا شهرستان دنا هم گسترش پیدا می‌کند.
وی در خصوص خسارت آفت ملخ به بخش کشاورزی طی سال گذشته گفت: مدت 3 ماه درگیر مبارزه با آفت ملخ بودیم و خوشبختانه با تلاش مجموعه جهادکشاورزی، فرمانداری، بسیج و سپاه،  دهیاران و نیروهای مردمی توانستیم آن را کنترل کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار