سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان عنوان کرد: تیم فوتبال شهرداری همدان در حال حاضر یک بازی عقب افتاده نسبت به تیم‌های بالای جدول برابر شهرداری فومن دارد و ۳ امتیاز اروند خرمشهر در نیم فصل دوم نیز برای این تیم هنوز محسوب نشده و با این امتیازات جایگاه خوبی در جدول خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۴۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 24 April 2020
پس از تعطیلی لیگ‌های مختلف فوتبال کشور با شیوع ویروس ناشناخته کرونا نمایندگان فوتبال همدان در لیگ دسته ۲ در تلاش برای حفظ آمادگی خود و حضور در مسابقات در دوران پساکرونا هستند.

به گزارش مهر: رشته ورزشی فوتبال یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی در تمامی دنیا محسوب می‌شود که می‌تواند هر کسی را حداقل در سطح ملی چندین ساعت به خود معطوف کند و اگر از پیگیرترین کسی که این ورزش را دنبال می‌کند هم سوال می‌کردید آیا روزگاری خواهد آمد که فوتبال در تمامی دنیا تعطیل شود می‌گفت: در خواب هم چنین اتفاقی رقم نخواهد خورد.



کرونا فوتبال را به تعطیلی کشاند

 

حتی در زمان‌هایی که کشوری درگیر جنگ می‌شد بازی‌های ملی این کشور در کشور ثالث برگزار می‌شده و از این رو باور اینکه فوتبال تعطیل شود برای هر علاقه‌مندی بسیار سخت و غیرممکن بود چراکه در هر زمانی حداقل در یک گوشه از این کره خاکی فوتبال در جریان بوده، اما به یکباره اتفاقی که تصورش هم در خواب محال به نظر می‌رسید در بیداری اتفاق افتاد و یک ویروس به نام کرونا توانست این رشته محبوب و پرطرفدار را به راحتی به تعطیلی بکشاند.

تعطیلی فعالیت‌های ورزشی از کشور چین شروع شد و به فاصله چند روز به کشور‌های اروپایی و لیگ‌های معتبر، چون لالیگا اسپانیا، لیگ جزیره انگلیس، بوندس‌لیگا آلمان، سری آ. ایتالیا، لوشامپیونا فرانسه، اردیویسه هلند رسید و لیگ برتر فوتبال ایران در کنار معتبرترین جام‌های قهرمانی آسیا و اروپا و مقدماتی جام جهانی فوتبال همه و همه به یکباره توسط ویروس کرونا لغو شدند و به حاشیه رفتند.

امروز تمامی علاقه‌مندان فوتبال در حسرت دیدن یک دیدار فوتبال به سر می‌برند و فوتبالیست‌ها نیز در منزل‌هایشان تنها تمریناتی انجام می‌دهند که بتوانند حداقل آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند.

تأثیر لغو مسابقات فوتبال در دیار هگمتانه نیز یقه دو تیم پاس و شهرداری نمایندگان فوتبال همدان در لیگ دسته دوم فوتبال کشور را نیز گرفتتأثیر لغو مسابقات فوتبال در دیار هگمتانه نیز یقه دو تیم پاس و شهرداری نمایندگان فوتبال همدان در لیگ دسته دوم فوتبال کشور را نیز گرفت و با تعطیل شدن مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور و لغو تمرینات تیم‌ها این دو تیم نیز به اجبار همچون تمامی تیم‌های فوتبال در جهان و ایران به تعطیلات رفتند.

تیم فوتبال پاس همدان که یکی مدعیان اصلی صعود به لیگ دسته اول فوتبال کشور است با این تعطیلات می‌تواند از روند نتیجه‌گیری خود دور شود و در نهایت شاید این تعطیلی مسابقات به ضرر تیم‌های مدعی تمام شود هرچند شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است.

تیم فوتبال پاس همدان در حال حاضر از ۲۱ بازی انجام داده ۹ پیروزی، ۹ تساوی و تنها ۳ باخت در کارنامه خود دارد و با کسب ۳۶ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی گروه ب. مسابقات قرار گرفته است.

پاسی‌ها در آخرین دیدار خود در هفته بیست و یکم لیگ دسته دوم فوتبال کشور که ۱۲ اسفند ماه ۹۸ به دلیل شیوع کرونا بدون تماشاگر برگزار شد در اتفاقی باورنکردنی یک بر صفر به تیم قعرنشین جدول گروه ب. نتیجه را واگذار کرد که شاید یکی از دلایل آن عدم حضور تماشاگران این تیم بود.

بعد از دیدار‌های هفته بیست و یکم در تاریخ ۱۲ اسفند ۹۸ مسابقات فوتبال به طور کامل و تا به امروز لغو شده و تصمیم‌گیری برای ادامه برگزاری تمامی مسابقات فوتبال در تمامی لیگ‌های فوتبال کشور به تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت ورزش و سازمان لیگ کشور در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۹ وابسته است تا باید ببینیم چه تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

اما شنیده‌ها حکایت از این موضوع دارد که شاید هفته‌های پایانی و باقی‌مانده از این مسابقات در سطح لیگ‌های کشور؛ بدون حضور تماشاگر از نیمه اول و یا دوم خرداد ماه آغاز شود که به طور قطع عدم حضور تماشاگر به تیم‌هایی مانند پاس که از نعمت هوادار برخوردار هستند ضربه بدی خواهد زد که نمونه آن در دیدار برابر نفت امیدیه در همدان اتفاق افتاد.

در سوی دیگر میدان تیم فوتبال شهرداری دیگر نماینده فوتبال همدان در لیگ دسته دوم فوتبال کشور در گروه الف. این مسابقات آخرین دیدار خود را ۱۱ اسفند ۹۸ در یزد برابر تیم شهید قندی یزد برگزار کرد که شهرداریچی‌ها هم با نتیجه یک بر صفر همانند دیگر نماینده فوتبال همدان بازی را واگذار کردند.

شهرداریچی‌های همدان هم اکنون با انجام ۲۰ بازی و کسب ۷ پیروزی، ۷ تساوی و ۶ شکست با ۲۸ امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی گروه الف. مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور قرار دارند که البته شهرداری امتیاز برابر تیم اروند خرمشهر که از گروه مسابقات کنار گذاشته شده را همچنان دریافت نکرده و یک دیدار عقب افتاده نیز با تیم قعرنشین شهرداری فومن دارد.

تعطیلی مسابقات می‌تواند به سود شهرداریچی‌های همدان تمام شود و با بازگشت مهاجم خود از بند مصدومیت و رسیدن دیگر بازیکنان، با شروع مسابقات با تمام قوا در زمین مسابقات حاضر شوند، اما باید دید در نهایت لیگ دسته دوم فوتبال کشور برای همدانی‌ها به چه شکلی خاتمه پیدا خواهد کرد.

اما در این اوضاع بحران کرونا تلاش کردیم به سراغ سرمربی‌های دو تیم برویم و از نحوه آماده‌سازی تیم‌های آن‌ها پرس‌وجو کنیم.
 


آمادگی بازیکنان تیم فوتبال شهرداری همدان را در دوران کرونایی حفظ کرده‌ایم



سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط حاکم بر فوتبال کشور اظهار داشت: نه تنها در کشور عزیزمان ایران بلکه در تمامی دنیا شرایط بدی بر ورزش و فوتبال حاکم است و بسیاری از تیم‌های صاحب نام و سرشناس در لیگ‌های معتبر دنیا ضرر‌های هنگفتی را متحمل شده‌اند تا جایی که فوتبال تا به حال چنین اتفاقی را به خود ندیده بود.

هادی گل‌محمدی افزود: همه ما فوتبالی‌ها اعتقاد داریم که مسئله سلامت و جان انسان‌ها از هر چیزی دیگری ارزش بیشتری دارد و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط تمامی مردمی هرچه زودتر از شر این ویروس منحوس خلاص شویم و زندگی و فوتبال به روز‌های طبیعی خود بازگردند.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان با اشاره به تأثیرات تعطیلی مسابقات بر باشگاه‌های ورزشی بیان کرد: این تعطیلی‌ها درست در زمانی که تیم‌ها تقریباً در اوج آمادگی و شناخت قرار داشتند باعث صدمه بسیاری شده و شک نکنید اگر مسابقات برگزار شود در هفته‌های پایانی در تمامی لیگ‌ها شاهد نتایج عجیبی خواهیم بود.



تیم‌ها در پرداخت قرارداد بازیکنان خود نیز دچار مشکل شده‌اند

 

گل‌محمدی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر درآمد باشگاه‌ها نیز به شدت کاهش یافته و تیم‌ها در پرداخت قرارداد بازیکنان خود نیز دچار مشکل شده‌اند و باید شاهد تبعاتی از این نظر در ضرر‌های مالی تیم‌ها باشیم.

وی با اشاره به شرایط بازیکنان تیم فوتبال شهرداری همدان در دوران تعطیلی مسابقات گفت: سعی کردیم به طور منظم و مستمر پیگیر بازیکنان تیم باشیم و تمرینات را نیز به صورت مجازی پیگیری کرده‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان عنوان کرد: برنامه‌های تمرینی را به صورت مجازی در اختیار بازیکنان قرار داده‌ایم تا بتوانیم حداقل آمادگی جسمانی بازیکنان را در این ایام کرونایی حفظ کنیم تا در صورت ادامه مسابقات حداقل‌های آمادگی را حفظ کرده باشیم و بیش از این دچار مشکل نشوم.

گل‌محمدی با اشاره به روند امتیازگیری تیم فوتبال شهرداری همدان پیش از تعطیلی مسابقات گفت: در نیم فصل نخست امتیازات بسیار خوبی را کسب کردیم، اما در نیم فصل دوم مشکلات بسیاری از جمله اشتباهات داوری، نبود زمین تمرین به دلیل شرایط آب و هوایی و عدم تقویت تیم، کمی ما را دچار مشکلات کرد.
 


کرونا نمی‌تواند ما از هدف صعود به لیگ دسته اول فوتبال کشور دور کند



سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان عنوان کرد: تیم فوتبال شهرداری همدان در حال حاضر یک بازی عقب افتاده نسبت به تیم‌های بالای جدول برابر شهرداری فومن دارد و ۳ امتیاز اروند خرمشهر در نیم فصل دوم نیز برای این تیم هنوز محسوب نشده و با این امتیازات جایگاه خوبی در جدول خواهیم داشت.

علی قربانی سرمربی تیم فوتبال پاس همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بی‌صبرانه به دنبال شکست کرونا و از سرگیری فوتبال هستیم، اظهار داشت: به اعتقاد من دنیا از دیدن جذاب‌تر ین رویداد ورزشی یعنی فوتبال در این ایام محروم مانده و زندگی بدون فوتبال معنی ندارد.

وی افزود: در این ایام ما تمام تلاش خود کرده‌ایم که بازیکنانمان در تیم شرایط آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند و به صورت روزانه پیگیر تمرینات خانگی بازیکنان به صورت مجازی هستیم.

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان با بیان اینکه با توجه به شرایط جدول رده‌بندی آمادگی بازیکنان ما از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، گفت: در حال حاضر تیم فوتبال پاس همدان با توجه به شرایط جدول رده‌بندی در کورس مدعیان قرار دارد و یکی از جدی‌ترین گزینه‌های صعود به لیگ دسته اول فوتبال کشور هستیم.

قربانی خاطرنشان کرد: در دیدار‌های پیش روی خود نیز حق هیچ گونه اشتباهی نداریم و نمی‌خواهیم هیچ مانعی حتی کرونا باعث شود از هدف اصلی خود که صعود به لیگ دسته اول فوتبال کشور است دور شویم.



امیدواریم یکی از نمایندگان فوتبال همدان لیگ یکی شود

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز با اشاره به تأثیرات کرونا بر پیکره ورزش استان و رشته فوتبال اظهار داشت: ما دو تیم بسیار خوب در لیگ دسته دوم فوتبال کشور داریم که همچون سایر تیم‌ها از مسئله کرونا آسیب دیده‌اند و ما در این زمینه پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم.

محسن جهانشیر افزود: هر زمان که ستاد ملی کرونا و وزارت ورزش و جوانان به ما اعلام کند ما اجازه برگزاری تمرینات را به دو تیم پاس و شهرداری همدان برای از سرگیری تمرینات را خواهیم داد و تا آن زمان تمامی اماکن ورزشی استان تعطیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه باقدرت از این دو تیم حمایت خواهیم کرد، گفت: افتخار صعود هر یک از این دو تیم به دسته بالاتر برای ما و تمامی استان خواهد بود و خوشبختانه در حال حاضر نیز تیم فوتبال پاس شرایط بسیار ایده‌آلی در جدول رده بندی دارد و امیدواریم در پایان فصل جشن قهرمانی این تیم را بگیریم.



لزوم موفقیت تیم فوتبال پاس همدان آرامش است



جهانشیر خاطرنشان کرد: لزوم موفقیت تیم فوتبال پاس همدان آرامش است و نباید خودمان این آرامش را به هم بزنیم و با قدرت و تا جایی که امکان داشته باشیم از دو نماینده فوتبال همدان حمایت می‌کنیم.

وی بابیان اینکه سعی کرده‌ایم در طول فصل تمامی امکانات زیرساختی دستگاه ورزش در اختیار هر دو تیم قرار دهیم، عنوان کرد: امیدواریم در پایان این فصل حداقل یکی از این دوم بتواند جواز صعود به لیگ دسته دوم فوتبال کشور را کسب کند.

در پایان این گزارش گفتنی است؛ ورزش یکی از بخش‌های مهم کشور بود که از نخستین روز‌های انتشار ویروس کرونا به تعطیلی کشیده شد و با توجه به پر ریسک بودن فعالیت‌های ورزشی به نظر می‌رسد ورزش آخرین مرحله‌ای باشد که فعالیت خود را به صورت طبیعی از سر خواهد گرفت.

تعطیلی باشگاه‌های خصوصی، بیکاری مربیان، به صفر رسیدن درآمد اماکن دولتی، تعطیلی تمامی اماکن و تیم‌های ورزشی باعث شد تا اقتصاد ورزش ضربه بسیار بزرگی را متحمل شود که امیدواریم هر چه زودتر ویروس منحوس کرونا از جامعه ما و تمامی دنیا رخت بربندد و دوباره شاهد فعالیت‌های ورزشی به ویژه رشته پرطرفدار و محبوب فوتبال باشیم و در کنار آن دو تیم فوتبال استان همدان پاس و شهرداری بار دیگر در لیگ دسته دوم فوتبال کشور با دیدار‌های خود شور و هیچان را به دیار پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بازگردانند.
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار