بازیکنان لیگ برتر فوتبال کشور علاقه‌ای به کاهش دستمزدهايشان به نفع باشگاه‌ها ندارند.
کد خبر: ۸۴۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 22 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: این روز‌ها علاوه بر اینکه شیوع ویروس کرونا زندگی عادی مردم دنیا را مختل کرده است، تاثیر بسزایی در درآمدزایی  صنعت ورزش به خصوص فوتبال داشته و تا مرز فروپاشی پیش رفته است. فشار‌ها روی باشگاه‌ها و فدراسیون‌های فوتبال در سطح دنیا به قدری با تعلیق مسابقات بالا بوده که تا حدود ۲۶ میلیاد دلار ضرر مالی را در سطح جهان به دنبال داشته است.

به همین منظور بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال در کشور‌های مختلف جهان از جمله کریستیانو رونالدو، کیلیان امباپه، لیونل مسی و ... حتی باشگاه‌های پرطرفدار دنیا از جمله بارسلونا، اتلتیکو مادرید و برخی تیم‌ها در سری آ بخشی از دستمزد خود را به نفع  باشگاه هایشان و فوتبال این کشور‌ها بخشیدند و همچنان رایزنی‌ها میان بازیکنان و باشگاه‌ها در لیگ‌های مختلف ادامه دارد تا فوتبالیست‌ها به نفع باشگاهشان قدمی خیر بردارند و از طرفی هواداران برخی تیم‌ها از بازیکنان درخواست کرده اند تا در این روز‌ها کاهش دستمزد‌ها را جدی بگیرند تا بیش از این باشگاه‌ها متضرر نشوند.

پروژه کاهش دستمزد بازیکنان لیگ برتر به کجا رسید؟ / سلبریتی‌های ورزشی عاجز از بخشیدن ریالی از دستمزد

لیگ برتر فوتبال ایران هم سومین لیگی در دنیا بود که بعد از کره جنوبی برگزاری بازی‌ها را به حالت تعلیق در آورد و از سوی دیگر در راهروی فدراسیون فوتبال و میان اعضای باشگاه‌ها و سازمان لیگ شنیده می‌شد  توافقی صورت گرفته تا بازیکنان و کادر فنی به نفع اقتصاد فوتبال ایران بخشی از دستمزد خود را کاهش دهند که این اقدام با مخالفت صد درصدی بازیکنان، آن هم در خفا مواجه شده است. بازیکنان بر این عقیده هستند که دیر به دیر دستمزدشان به حساب‌های بانکی شان واریز می‌شود و دلیلی ندارد رقمی از قرارداد‌ها را به نفع باشگاه‌ها واریز کنند.

در این بین بعضی از بازیکنان به برخی از رسانه‌ها پیشنهاد داده اند تا در خصوص کاهش رقم قرارداد‌ها صحبتی نکنند و به این قضیه فیصله بدهند. این در حالی است که طبق ادعای مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ضرر ورزش کشور از تعطیلی رقابت‌ها چیزی حدود ۶ هزار میلیارد تومان است که قطعا سهم فوتبال از این ضرر بیش از سایر لیگ‌های ورزشی است. با این حال برخی تیم‌های خصوصی که کاملا از جیب خرج می‌کنند و مانند پرسپولیس و استقلال دولتی به حساب نمی‌آیند بیش از هر تیم دیگری ضرر کرده اند و بازیکنان این تیم‌ها هیچ رحمی در قبال مدیرانشان در مورد کاهش دستمزد‌ها ندارند.

این اتفاق در حالی رخ داده  است که باشگاه‌های بزرگی مانند استقلال و پرسپولیس با بدهی‌های هنگفت مالی به بازیکنان و اعضای کادر فنی سابق تیم هایشان مواجه شده اند و هر نوع سهل انگاری تبعات جبران ناپذیری را برایشان به همراه دارد و حالا کم نکردن دستمزد‌ها از طرف بازیکنان به معضل جدیدی برای باشگاه‌های فوتبالی تبدیل شده که هر آن مانند خوره  جانشان را می‌خورد.

پیش از این لژیونر‌های فوتبال ایران در کشور‌های مختلف با کاهش دستمزدهایشان از سوی باشگاه‌ها مخالفتی نداشتند، همانطور که شاهد کاهش دستمزد سردار آزمون، سامان قدوس، مهدی طارمی، صادق محرمی و ... نیز بودیم. اما حالا بازیکنان در داخل کشور با فرستادن پیغام‌های تهدیدآمیز برای باشگاه‌های داخلی و تهدید به جدایی در این روز‌های بحرانی، درد دیگری بر مصائب باشگاه‌های لیگ برتری اضافه می‌کنند.

پروژه کاهش دستمزد بازیکنان لیگ برتر به کجا رسید؟ / سلبریتی‌های ورزشی عاجز از بخشیدن ریالی از دستمزد

از سلبریتی‌های فوتبالی ایران که در هر اتفاقی پیشتاز بودند، همانطور که دیدیم برخی‌ها مانند سید جلال حسینی، علی کریمی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و ... کار‌های خیرخواهانه و کمک‌های کاملا بی منتشان در این روز‌های کرونایی شامل حال نیازمندان شده است.

انتظار می‌رود سایر بازیکنان در تیم‌های مختلف در قبال باشگاه هایشان که سهم زیادی در شهرت و پیشرفتشان داشته اند، کمی سعه صدر به خرج دهند و به جای اعتصاب و مصاحبه با رسانه‌های مختلف علیه مدیران باشگاه، با کاهش درصدی از دستمزدشان اقدامی خیر و هر چند کوچک جهت حفظ منافع باشگاهشان  بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار