حسن بهرام نیا گفت: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نیز با توجه به مشکلات عدیده در منطقه دوخواهران و همچنین درخواست‌های مکرر مردم این محله؛ وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و همچنین بررسی‌های کارشناسان مربوط پس از ۵۰ سال مجوز ساخت‌وساز در این منطقه برای مردم و حسینیه دوخواهران صادرشده است.
کد خبر: ۸۴۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸ 21 April 2020
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین گلخانه چندمنظوره هیدروپونیک غرب کشور با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در شهرستان نهاوند اجرایی می‌شود.

به گزارش مهر، بهرام نیا با اشاره به اینکه همچنان پیگیر حل مسائل و مشکلات شهرستان نهاوند هستیم محور نهاوند - آورزمان را یکی از محور‌های پرتردد شهرستان نهاوند برشمرد و گفت: قبل از آغاز سال جاری با توجه به اینکه منبعی برای تزریق پول وجود نداشت با پیگیری‌های صورت گرفته مقدمات تهاتر املاک پیمانکار دریکی از استان‌های کشور را فراهم آوردیم تا عملیات اجرایی متوقف نشود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه مردمی و کشاورزان نهاوندی در خصوص اجرای «نهر شعبان»، گفت: خوشبختانه طی پیگیری‌هایی که دی‌ماه سال گذشته صورت گرفت ازآنجاکه این پروژه دارای اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی بود پیمانکار آن انتخاب و عملیات اجرایی ساماندهی نهر شعبان از پل گوشه آغازشده است.

وی گفت: در بحث ساماندهی فاضلاب شهری نهاوند در حال حاضر ۸۰ درصد شهر با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان تحت پوشش شبکه‌گذاری فاضلاب قرارگرفته و ۱۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.

بهرام نیا با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا و بهره‌برداری حوزه ورزش و جوانان شهرستان نهاوند نیز گفت: استخر شهرک طالقانی نهاوند بااعتبار ۳.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت و اعتبارات استانی دارای حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی افزود: در حال حاضر سالن باستانی نهاوند در مجموعه ورزشی علیمرادیان نهاوند آماده بهره‌برداری است.

عملیات ساخت خانه امید بازنشستگان نهاوند به اتمام رسیده و در آینده نزدیک با حضور مسئولان بهره‌برداری می‌شود
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عملیات ساخت خانه امید بازنشستگان نهاوند به اتمام رسیده و در آینده نزدیک با حضور مسئولان بهره‌برداری می‌شود، گفت: در حوزه بهداشت و درمان مرکز جامع سلامت شهر فیروزان با پیگیری‌هایی که صورت گرفته توسط بنیاد علوی ساخته شد.

وی بابیان اینکه این پروژه قرار بود با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری برسد، اما به سبب شرایط جوی به وجود آمده در آخرین سفر وزیر بهداشت به استان همدان ممکن نشد، گفت: این پروژه نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهرام نیا با اشاره به اتمام عملیات نصب دستگاه ام. آر. آی بیمارستان آیت‌الله قدوسی، گفت: پس از نصب نرم‌افزار‌های موردنیاز برای مرکز ام. آر. آی نهاوند این مرکز مورد بهره‌برداری رسمی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اخذ مجوز ساخت ۷۶ کیلومتر از محور‌های روستایی شهرستان نهاوند، گفت: در حال حاضر از این میزان ۵۵ کیلومتر اجرایی شده که ازجمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه نهاوند-گیان، نهاوند-برزول-فارسبان، دهنو علیا-راوند و توانه-اسدآباد اشاره کرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محورنهاوند-فیروزان، ایستگاه دوم راه‌آهن نهاوند و محور دهفول به نهاوند نیز تأمین اعتبار و در دست اجرا هستند، گفت: انتظار می‌رود مسئولین شهرستان در راستای به نتیجه رساندن این پروژه اقدام کنند.

وی افزود: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نیز با توجه به مشکلات عدیده در منطقه دوخواهران و همچنین درخواست‌های مکرر مردم این محله؛ وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و همچنین بررسی‌های کارشناسان مربوط پس از ۵۰ سال مجوز ساخت‌وساز در این منطقه برای مردم و حسینیه دوخواهران صادرشده است.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: در راستای جذب گردشگر هرچه بیشتر در سراب‌های شهرستان و ایجاد محیط آرام توأم با امنیت ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در سراب‌های شهرستان برای ساخت سکوی نشیمن، روشنایی و ... از محل اعتبارات دولتی جذب‌شده هزینه شده است.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه وابسته به شرکت فولاد مبارکه اصفهان در شهرستان نهاوند بااعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی بیش از ۲۰۰ نفر، گفت: این پروژه با حضور مسئولین ارشد کشوری در صورت تائید ستاد ملی کرونا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اردیبهشت‌ماه سال جاری کلنگ زنی خواهد شد.

ساخت ۶ مدرسه در روستا‌های نهاوند

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در راستای کاهش فاصله عقب‌ماندگی شهرستان نهاوند علاوه بر استفاده از توان دولت از ظرفیت بنیاد برکت برای ساخت ۶ مدرسه در شهرستان استفاده شد که در این راستا ۳ مدرسه روستا‌های گل حیدر، کهریز سلیم، شهرک خزل افتتاح و ۳ مدرسه در روستا‌های جهان‌آباد، سهران و وراینه در دست‌ساخت است.

وی در ادامه با اشاره به مسقف شدن ورودی بازار سنگ میل نهاوند تا چهارسو بااعتبار ۳۵۰ میلیون تومان، گفت: تاکنون ۱۵۰ میلیون تومان از اعتبار جذب‌شده هزینه شده است.

بهرام نیا با اشاره به فعالیت معدن طلای نهاوند و همچنین پروژه سد گرین، گفت: پروژه کارخانه چغندرقند نهاوند نیز برای حمایت از سرمایه‌گذار رایزنی‌های لازم جهت دریافت ۴۰۰ میلیارد تومان انجام‌شده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز پروژه بزرگ‌ترین گلخانه چندمنظوره هیدروپونیک غرب کشور بااعتبار ۸۰ میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار