حجاریان مطرح کرد:
معاون توسعه قضائی و دادگستری کل خوزستان گفت: دادگستری کل استان بزودی برگزاری دادگاه ها و رسیدگی های قضائی را بصورت الکترونیک(ویدئوکنفرانس) آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۸۴۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ 20 April 2020

اولین نشست ستاد کنترل و کاهش جمعیت کیفری دستگاه قضایی استان خوزستان در سال جدید با حضور حجت الاسلام حسن زاده، قاضی افتخاری، قاضی حجاریان، قاضی خلفیان، معاونین قضائی رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل زندانها،  و دادستان‌های حوزه های قضایی که زندانیانشان در ندامتگاه های مرکز استان نگهداری می شوند و ظهری و لطفی دادیاران ناظر زندان های اهواز، در محل اداره کل زندان های خوزستان برگزار شد.

قاضی حجاریان در این نشست با اشاره به تکالیف قانونی، سیاستها و اولویت های ترسیمی ریاست معزز قوه قضائیه و تاکیدات رئیس کل دادگستری استان پیرامون ضرورت استفاده از فن آوری های نوین در روند توسعه قضائی و عدالت کیفری، اظهار داشت: دادگستری کل استان بزودی برگزاری دادگاه ها و رسیدگی های قضائی را بصورت الکترونیک(ویدئوکنفرانس) آغاز خواهد کرد.

معاون توسعه قضائی و فن آوری و انفورماتیک دادگستری کل خوزستان افزود: برای این منظور بزودی دفاتر ویژه کنفرانس قضائی در تمامی مجتمع های قضائی مرکز استان و شهرستانها راه اندازی می گردد، به این ترتیب نه تنها در راستای ضرورت های ارتقاء سلامت و فاصله گزاری اجتماعی در عصر مقابله با کرونا اقدام می گردد در کاهش اعزام بدرقه زندانیان و کاهش روند اطاله دادرسی نیز شاهد شتاب کار خواهیم بود.

این مقام ارشد قضائی دادگستری کل خوزستان، همچنین از توسعه اختصاصی شبکه CMS قضائی بین دادگستری کل و شعب دایاری ناظر زندان در ندامتگاه های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه اندازی این شبکه شتاب در رسیدگی به پرونده های دارای زندانی و توسعه قضائی را شاهد خواهیم بود.

وی در خاتمه از آغاز به کار فعالیت حوزه معاونت اجرای احکام  کیفری در دادگستری کل خوزستان خبر داد و گفت: این حوزه روند توسعه قضائی و عدالت کیفری و روند اجرای احکام کیفری را در تمامی حوزه های قضائی استان  متحول و پویاتر خواهد نمود و شاهد شتاب مؤثرتر روند کاهش جمعیت کیفری بواسطه ن خواهیم بود.

گفتنی است، در ادامه این نشست مسئولین قضائی و زندانهای حاضر در جلسه بر ضرورت توسعه بازدیدهای مراجع قضایی از زندان ها و رسیدگی به مسائل و مشکلات زندانیان و اعطای هدفمند امتیازات به زندانیان واجد شرایط تاکید نمودند.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار