مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان؛
کیامرث حاجی زاده بیان کرد: ضرورت دارد در کنار افزایش محصول و ایجاد جهش در تولیدات خوزستان بتوانیم امنیت غذایی را به عنوان قطب کشاوزی کشور، ایجاد کرده و توجه ویژه به زهاب‌ها و مسایل زیست محیطی ناشی از آن داشته باشیم.
کد خبر: ۸۴۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲ 18 April 2020

کیامرث حاجی زاده روز شنبه در نشست برنامه‌ریزی کشت محصولات تابستانه سال ۹۹ در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: ضرورت دارد در کنار افزایش محصول و ایجاد جهش در تولیدات خوزستان بتوانیم امنیت غذایی را به عنوان قطب کشاوزی کشور، ایجاد کرده و توجه ویژه به زهاب‌ها و مسایل زیست محیطی ناشی از آن داشته باشیم.

به گزارش"تابناک" وی افزود: نکته بسیار مهم دیگر در حوزه کشت در خوزستان به دلیل وقوع بحران‌های متعدد، توجه به بیمه محصولات کشاورزی است؛ با توجه به بحران‌های اخیر در خوزستان نباید اجازه دهیم محصولات کشاورزی در اثر یک بحران ناخواسته آن هم در موقع برداشت که تقریبا اوایل پاییز آغاز می‌شود دچار مشکل شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان ادامه داد: برای بیمه محصولات کشاورزی نیاز به همکاری کشاورزان و انجمن‌های صنفی کشاورزان و آگاهی بخشی لازم از سوی سازمان جهاد کشاورزی است چراکه اگر بیمه نباشد و با توجه به مشکلاتی مانند تحریم، نبود نقدینگی، مشکل در فروش نفت و ... بحرانی ایجاد شود پرداخت خسارت به کشاورزان با مشکل رو به رو می‌شود.

وی افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید و از یک سو با توجه به مسایلی که کشور دچار آن است مانند تحریم‌های ظالمانه و بحران‌های مختلف از جمله ویروس کرونا مساله امنیت غذایی یک موضوع بسیار مهم برای ما به شمار می رود.

حاجی زاده با اشاره به وضعیت ذخایر آبی، آب قابل برنامه‌ریزی و میزان کشت در حوضههای مختلف آبریز در خوزستان گفت: برنامه‌ریزی‌ خوبی در این حوضهها صورت گرفته و بنا است تا رسیدن به تصمیم نهایی نشست‌های کارشناسی در این زمینه ادامه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار