فرماندار توضیح داد
فرماندار شهرستان کارون گفت: انجام تعمیرات در آب حیات ممکن است علت کاهش کیفیت و افت فشار آب شهرستان باشد.
کد خبر: ۸۳۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 18 April 2020

معصومه خنفری با اشاره به آخرین وضعیت کیفی آب شهرستان کارون و فیلم منتشرشده در خصوص وضعیت نامناسب آب که نشان می دهد رنگ و بوی آب شرب مصرفی شهروندان لجنی است، اظهار کرد: آب شهرستان کارون از تصفیه خانه کوت عبدالله و همچنین بخشی از آن از منبع آب حیات تامین می شود و در اختیار مردم شهرستان قرار می گیرد.

وی افزود: امروز تعمیراتی در آب حیات توسط شرکت آبفا اهواز انجام شد و از این رو ممکن است کاهش کیفیت آب شهرستان و همچنین افت فشار آب در برخی از مناطق به این دلیل باشد.

فرماندار شهرستان کارون تصریح کرد: با توجه به اینکه در زمان تعمیرات، آب موجود در شبکه توسط مردم استفاده و پس از آن شبکه تخلیه می شود ممکن است علت اینکه مردم در برخی از مناطق شهرستان با کیفیت پایین آب مواجه شده باشند این مساله باشد.

خنفری در خصوص وضعیت آب این شهرستان عنوان کرد: مشکل خاصی در کیفیت آب شهرستان وجود ندارد اما گاها مشکلاتی که برای آب حیات به وجود می آید باعث کاهش کمی و کیفی آب در شهرستان می شود. همچنین تصفیه خانه کوت عبدالله نیاز به لایروبی دارد.

وی ادامه داد: مخزن پیش ته‌نشینی این تصفیه خانه اکنون از مدار خارج شده و نیاز است تا نسبت به تعمیر آن اقدام شود. این مساله باعث شده است تا آب مستقیما وارد مخزن ذخیره آب شود.

فرماندار شهرستان کارون خاطرنشان کرد: همچنین در چند روز اخیر موسسه فردوس که یک کانال برداشت آب از رودخانه برای اراضی کشاورزی خود دارد، به دلیل مسایل و مشکلاتی که با آبفا اهواز دارد نسبت به تخلیه آب کانال فردوس اقدام کرده است. این مساله نیز باعث شده تا در برداشت آب در شهرستان با مشکلاتی مواجه شویم. با پیگیری های انجام گرفته خوشبختانه این موسسه اکنون پذیرفته است تا مجددا آب وارد کانال شود تا شاهد حل مشکلات در این زمینه باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار