استاندار هرمزگان گفت: نصب چادر در تمامی پارک ها و بوستان ها به ویژه در سواحل شهر بندرعباس ممنوع است.
کد خبر: ۸۳۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ 09 March 2020

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ فریدون همتی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه مصوبات و اقدامات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان تابع سیاست‌های کشوری و ستاد ملی مبارزه با این بیماری است، عنوان کرد: تمامی استان ها موظف هستند در راستای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا براساس سیاست های ستاد ملی مدیریت این بیماری اقدام کنند و در هرمزگان نیز به این شکل در حال انجام اقدامات مختلف هستیم.

وی ادامه داد: کنترل افراد در تمامی ورودی های جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی استان هرمزگان با استقرار تیم‌های کنترل و ارزیابی در حال انجام است و ورودی های استان به شدت برای جلوگیری از بیماری کرونا تحت مراقبت قرار دارند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: به مردم هرمزگان این اطمینان را می‌دهیم که در تمامی ورودی های استان هرمزگان، محدودیت لازم با نهایت سختگیری و شدیدترین مراقبت و کنترل ها برای پیشگیری از بیماری کرونا در حال اعمال است و هیچ‌گونه خدماتی نیز به گردشگران در استان هرمزگان ارائه نمی شود.

نصب چادر در تمامی پارک ها و بوستان ها به ویژه در سواحل شهر بندرعباس ممنوع است

همتی تصریح کرد: در تصمیمات خود برای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا به جزئی ترین مسائل مربوط به جریان زندگی مردم توجه داریم.

 آموزش و فرهنگ عمومی پیشگیری از بیماری کرونا ترویج شود

استاندار هرمزگان عدم حضور مردم در مکان های پر ازدحام و تجمع و خودداری از تردد و سفرهای غیر ضروری برای پیشگیری از بیماری کرونا را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آموزش عمومی برای رعایت اصول بهداشتی در راستای مقابله با کرونا باید جدی گرفته و به صورت گسترده ترویج شود.

همتی با بیان اینکه با هشدارهای اعلام شده و اقدامات صورت گرفته و همچنین عدم ارائه خدمات به گردشگران در استان، میزان ورود مسافر به هرمزگان به شکل چشمگیری کاهش یافته است، افزود: از مردم می‌خواهیم تا به طور جدی از ترددها و سفرهای غیر ضروری درون و برون استانی و همچنین تردد غیرضروری در درون شهرها خودداری کنند.

مردم به توصیه‌های بهداشتی توجه و از تردد و مسافرت غیرضروری به طور جدی خودداری کنند

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تامین نیازها و تجهیزات درمانی بخشی از کار در مقابله با بیماری کرونا محسوب می‌شود که در حال انجام است، اظهار داشت: فرهنگ عمومی مقابله با بیماری کرونا از جمله مهمترین موارد برای پیشگیری و کاهش این بیماری است که لازم است مردم به طور جدی به توصیه و هشدارها برای مقابله با این بیماری توجه کرده و با کمک یکدیگر به سمت شکست آن گام برداریم.

وی گفت: یکی از موارد مهم در راستای فرهنگ پیشگیری از این بیماری، خودداری از رفت و آمد ها و مسافرت های غیرضروری چه در درون شهرها و استان و چه برون شهری و برون استانی است.

کالاهای بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری از بیماری کرونا در هرمزگان در حال تأمین است

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تأمین کالاهای بهداشتی مورد نیاز در استان نیز مورد توجه و پیگیری بوده است، عنوان کرد: واحدها و خطوط تولیدی این کالاها از جمله ماسک، لباس ضد ویروس و ژل ضدعفونی‌کننده در استان هرمزگان راه اندازی شده و واحد تولید الکل در حاجی آباد نیز به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

همتی یادآور شد: همه ادارات، دستگاه اجرایی، سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی در استان، موظف به رعایت اصول ایمنی و بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا شده اند و مراقبت ها به شدت صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، می‌خواهیم تا در راستای اقدامات مدیریتی بهتر در مقابله با بیماری کرونا، ایده‌های خود را ارائه و در ترویج آموزش عمومی مردم برای پیشگیری از این بیماری مشارکت داشته باشند.

نصب چادر در تمامی پارک ها و بوستان ها به ویژه در سواحل شهر بندرعباس ممنوع است

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه نصب چادر در تمامی پارک ها و بوستان ها در سراسر استان به ویژه بوستان های ساحلی شهر بندرعباس ممنوع است، اظهار داشت: شهرداری و فرمانداری بندرعباس و نیروی انتظامی باید با هماهنگی و همکاری یکدیگر نسبت به جلوگیری از نصب چادر در پارک ها به ویژه در کنار سواحل جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: برای ساماندهی بازار شب بندرعباس باید با همکاری شورای شهر و شهرداری و سایر دستگاه‌های مسئول چاره اندیشی شود و همچنین نظافت این شهر نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار هرمزگان به ضدعفونی سطح شهرهای استان به ویژه اماکن پرتردد و محلات مختلف در راستای پیشگیری از بیماری کرونا اشاره کرد و بیان داشت: اقداماتی همچون جابجایی بازار ماهی فروشان بندرعباس به محل جدید برای عرضه ماهی به صورت بهداشتی در شهر بندرعباس انجام شده و همچنین پیگیری‌ها برای تسریع در راه اندازی بازار جدید میوه و تره بار و مجتمع بنکداران در بندرعباس در حال انجام است.

شورای شهر مجوز خرید پساب تصفیه شده برای آبیاری و توسعه فضای سبز توسط شهرداری بندرعباس را صادر کند

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود توسعه فضای سبز را یکی از نیازهای اساسی شهر بندرعباس دانست و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر پساب فاضلاب بندرعباس با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال تصفیه است و باید از این پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز و همچنین تولیدات صنایع غرب بندرعباس استفاده کنیم.

وی گفت: قرارداد خرید پساب تصفیه شده برای صنایع مستقر در غرب بندرعباس به زودی نهایی و اجرایی می شود.

همتی اضافه کرد: از شورای شهر بندرعباس نیز می خواهیم، مجوز خرید پساب تصفیه شده توسط شهرداری را مصوب و صادر کند تا شهرداری بتواند با استفاده از پساب تصفیه شده، آبیاری فضای سبز را انجام و با توسعه فضای سبز، پارک ها و بوستان های خوبی را در شهر بندرعباس احداث کند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار