مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام از پیشرفت ۷۴ درصدی پروژه آبرسانی به شهرستان ملکشاهی خبر داد و گفت: این پروژه در صورت بهره برداری مشکل کمبود آب شهرستان را حل می کند.
کد خبر: ۸۳۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 16 April 2020

 به گزارش تابناک ایلام، نورالله تیموری در بازدید از پروژه آبرسانی به ملکشاهی بیان کرد: این طرح با پیشرفت ۷۴ درصدی در حال اجراست.

وی اضافه کرد: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب شهر ملکشاهی ایجاد می‌کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

وی افزود: این طرح شامل سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه، ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلوولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴٫۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان ایلام یادآور شد: ایستگاه پمپاژ شماره یک به طور کامل اجرا شده و ایستگاه‌های پمپاژ ۲ و سه و تصفیه خانه آب با پیشرفت چشمگیری در حال اجرا هستند.

تیموری تاکید کرد: خط انتقال برق فشار قوی به طول ۳۰ کیلومتر به طور کامل اجرا و از ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب ۱۸ کیلومتر تکمیل و از ۹ هزار متر مکعب مخزن، هفت هزار متر مکعب به اتمام رسیده است.

وی اظهار کرد: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ملکشاهی و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ملکشاهی و روستاهای اطراف خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: شرکت آبفای استان با توجه به شرایط ویژه شهر ملکشاهی علیرغم اینکه با تنگناهای مالی رو به رو است تلاش و جدیت دارد هرچه سریع‌تر، طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی از سد ایلام را به بهره برداری برساند./ع

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار