رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان این‌که با آغاز فعالیت صنوف و مشاغل، همه چیز به مردم بستگی دارد، گفت: اگر نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از طرف مردم یا صنوف رعایت نشود، قطعا در روزهای آینده با توجه به افزایش حضور در بیرون از منزل، با افزایش موارد ابتلا مواجه خواهیم بود.
کد خبر: ۸۳۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 21 April 2020

دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به شرایط جلوگیری از گسترش ویروس کرونا با آغاز فعالیت مشاغل، اظهار کرد: فعالیت مشاغل به صورت هوشمند برنامه‌ریزی شده است. صاحبان مشاغل باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و ملزم به رعایت حداقل شرایط فاصله‌گذاری برای ارباب رجوع و تهیه مواد ضدعفونی دست هستند. مردم نیز باید توجه کنند که با رعایت نکات بهداشتی از قبل، به این اماکن مراجعه کنند.

وی افزود: مردم باید همچنان در خانه ماندن را رعایت کنند و تنها برای کارهای ضروری به خارج از منزل بروند و در زمان مراجعه به اماکن نیز باید به ضدعفونی دست‌ها و دست نزدن به صورت توجه کنند.

سلمان‌زاده با تاکید بر لزوم حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: هر کس از منزل خارج می‌شود باید این دید را داشته باشد که یک فرد آلوده به ویروس در محیط بیرون وجود دارد و از افراد دارای علامت نیز باید دور شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به دوره کمون هفت تا ۱۰ روزه کروناویروس، تصریح کرد: اکنون با آغاز فعالیت صنوف و مشاغل، همه چیز به مردم بستگی دارد. اگر نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از طرف مردم یا صنوف رعایت نشود، قطعا در روزهای آینده با توجه به افزایش حضور در بیرون از منزل، با افزایش موارد ابتلا مواجه خواهیم بود و اگر تعداد زیادی از مردم، این نکات را رعایت نکنند با افزایش بسیار موارد ابتلا مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: در شرایطی هستیم که رفتار تک تک افراد جامعه مهم است و حتی اگر یک نفر نکات بهداشتی را رعایت نکند، ممکن است چند نفر را آلوده کند.

سلمان‌زاده عنوان کرد: پس از پایان تعطیلات و هم‌چنین در پی آغاز فعالیت مشاغل کم‌خطر، تردد در جنوب غرب خوزستان نیز مانند سایر نقاط کشور افزایش یافته و این افزایش تردد، نگران‌کننده است اما امیدواریم که حداقل، این ترددها هوشمند و با رعایت نکات بهداشتی باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار