کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۳۳۰۳ نفر رسید.
کد خبر: ۸۳۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ 13 April 2020

 

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و بر این اساس در مجموع تا امروز ۴۵۸۵ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.  تا کنون ۴۵۹۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۳۸۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۲۷۵ هزار و ۴۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در بیش از 100 آزمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت انجام شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی با اشاره به وضعیت تقریبا ثبات و نزولی موارد ابتلا به ویژه در برخی استان ها و همچنین برخی نگرانی ها درباره شهر تهران، گفت: امیدواریم تمامی اقشار و صنوف از هر گونه تردد غیرضرور خودداری کنند و مرحله سوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی بتواند در مسیر مهار این بیماری کمک کند.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲۵ فروردین+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا روز دوشنبه، 25 فروردین 99 آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

 

۴۵ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ فروردین ۹۹، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴۵ مورد جدید مبتلا به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران در خوزستان به ۱۱۹۱ مورد افزایش یافت.

دکتر ابول نژادیان افزود موارد جدید به تفکیک در اهواز: ۱۳مورد، هفتکل: ۸‌ مورد، ایذه: ۴ مورد و حمیدیه و رامشیر هر کدام ۳ مورد، شهرستان های کارون، آبادان، خرمشهر، دزفول و شوشتر هر کدام ۲ مورد، شهرستان‌های دشت آزادگان، ماهشهر، امیدیه و شوش هر کدام یک مورد بوده است.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار که ۳ مورد در بیمارستان‌رازی، ۲ مورد در بیمارستان گلستان و ۱ مورد در بیمارستان گنجویان دزفول بوده جان خود را از دست دادند تا جان باختگان کروناویروس در خوزستان به ۱۳۷ مورد برسد. در حال حاضر ۱۷۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان خوزستان تحت درمان هستند. خوشبخاته تا کنون ۸۷۷ بیمار با تلاش های شبانه روزی کادردرمان پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند. با توجه به دوره کمون ۷ تا ۱۰ روزه این ویروس، با بازگشایی برخی مشاغل مردم باید بیش از پیش اصول بهداشتی و مراقبتی را رعایت کنند در غیر این صورت در روزهای آتی شاهد جهشی در آمار مبتلایان خواهیم بود.

۱۰۰ لرستانی بر اثر ابتلای به کرونا فوت کردند/ بهبودی ۹۶۷ بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ابتلای یک هزار و ۱۶۰ نفر به کرونا در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۶۷ بیمار بهبود یافته و ۱۰۰ نفر نیز جان باخته‌اند.

محمدرضا نیکبخت امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۴۴ مورد جدید به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان طی بیست و چهار ساعت گذشته اضافه شده است، اظهار داشت: متأسفانه تا کنون تعداد ۱۰۰ نفر از هم استانی‌ها به علت کووید ۱۹ جان باخته اند. تا کنون ۳۸۰۲ نمونه از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۳۳۸۷ نمونه پاسخ داده شده و از این عدد ۱۱۶۰ مورد مثبت و ۲۲۲۷ نمونه منفی اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: تعداد ۹۳ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند.   از ابتدا تا کنون تعداد ۹۶۷ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته اند.

۱۴ بیمار کرونایی جدید در سیستان و بلوچستان

۱۴ نفر دیگر به بیماران کرونا مثبت سیستان و بلوچستان در ۲۴ساعت گذشته افزوده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با این تعداد، افرادی که در استان از ابتدای اسفندماه گذشته تا کنون بیماری کرونای آنان قطعی بوده به ۴۱۰ نفر رسیده است که ۲۷۸ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۹۶ نفر دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۳۶ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هستند.

هاشمی شهری افزود: در این مدت هزار و ۷۴۹ نفر در بیمارستان‌های استان بابت ابتلا به بیماری‌های تنفسی بستری و هزار و ۳۷۸ نفر ترخیص شده اند. در مدت یاد شده ۱۷۱ نفر بر اثر ابتلا به بیمار‌های حاد تنفسی در استان فوت کرده اند که ۳۷ نفر آنان قطعا مبتلا به کرونا و ۵۸ نفر مشکوک به این بیماری بوده‌اند و آزمایشات کرونای ۷۶ نفر از این فوتی‌ها هم منفی بوده است. هم اکنون ۲۰۰ نفر از مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی سه حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر بستری هستند.

ابتلای ۹ مورد جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری

۹ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مجموع ۸۵۶ نفر با علایم بالینی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردندکه از این تعداد ۶۲نفر بستری هستند.

مجد شیرانی افزود: با ثبت ۹ مورد مثبت قطعی تعداد مبتلایان در چهارمحال و بختیاری به ۲۲۱ مورد رسید. هم اکنون ۱۷۵ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند ولیکن تا مدتی ناقل بیماری هستند. تعداد فوتی‌های بیماری کرونا همچنان ۲۲ نفر است.

به گفته وی؛ اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما به معنای مهار بیماری نیست. در خانه ماندن و دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند. تا کنون از ۹۶۶ نفر نمونه گیری ویروس کرونا انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار