سرپرست شرکت آبفا گفت: با توجه به ضرورت بهداشت فردی و عمومی در مقابله با ویروس کرونا، مصرف آب نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۳۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 13 April 2020

«محمد فاتحی» با اشاره به وضعیت فعلی ویروس کرونا، اظهار کرد: نیاز به آب به خصوص در بحث شرب و بهداشت یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این که حساسیت تامین آب در شرایط بحرانی دو چندان شده است، گفت: استان یزد در منطقه گرم و خشک قرار گرفته و ما با محدودیت منابع آب مواجه هستیم.

فاتحی با بیان این که تابستان سال جاری مصرف آب افزایش چشمگیری خواهد داشت، افزود: علاوه بر بحث کرونا، استفاده از کولرهای آبی و باز شدن مراکز آموزشی در فصل تابستان میزان مصرف آب را افزایش خواهد داد.

وی با توجه به این که مدیریت تولید آب، مستلزم فعالیت‌های اضطراری است، بیان کرد: این فعالیت‌ها هزینه‌های زیادی را در بردارد که یک بخش از این هزینه‌ها توسط قبوض آب بها تامین می‌شود و بدون همراهی مردم خدمات رسانی با مشکل روبرو خواهد شد.

سرپرست شرکت آبفا با بیان این که استمرار خدمات رسانی وابسته به پرداخت قبوض توسط شهروندان است، تاکید کرد: شرکت آبفا یک شرکت خودگردان است و آنچنان وابسته به اعتبارات دولت نیست.

 فاتحی ادامه داد: با توجه به اهمیت و نقش آب در بهداشت و سلامت جامعه و هم چنین نرخ آب بها که در سبد خانوار هزینه‌ی زیادی را شامل نمی‌شود، از شهروندان توقع داریم پرداخت قبض آب را در اولویت قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای رفاه حال شهروندان و رعایت بحث بهداشت به خصوص در شرایط کنونی، همشهریان می‌توانند شماره کنتور خود جهت صدور قبض را به صورت غیرحضوری و از طریق سایت abfayazd.ir، سامانه ۱۲۲ و پیامک ۳۰۰۰۸۱۲۲ اعلام کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد،فاتحی در پایان افزود: در حال حاضر بیش از  ۴۱۸ هزار نفر در استان یزد تحت پوشش شبکه آب شهری قرار دارند که آب شرب و بهداشت آنها از طریق آب انتقالی و منابع آبی استان تامین می‌شود‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار