مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در قطعه مجزا در آرامستان‌های استان خاکسپاری نمی‌شوند اما همه دستورهای بهداشتی برای کفن و دفن آنها رعایت می‌شود.
کد خبر: ۸۳۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 12 April 2020

سیدمهدی میرجهانیان افزود: دستورها و روش‌های ویژه‌ای برای انجام مراسم کفن و دفن جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا مطابق با نظر آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است و کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشت سراسر استان بر نحوه اجرای آنها نظارت دارند.

وی با بیان اینکه خانواده جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا می‌توانند متوفی را در هر آرامستان و قطعه‌ای که تمایل داشته باشند دفن کنند، اظهار داشت: محدودیتی در این زمینه تا این لحظه وجود ندارد.

میرجهانیان با بیان اینکه همه مراحل انتقال افراد جان‌باخته بر اثر بیماری کرونا از بیمارستان تا آرامستان و محل دفن و ضد عفونی کردن و غسل دادن با رعایت دستورهای بهداشتی و ابلاغی وزارت بهداشت انجام می‌شود، اضافه کرد: همه دستورهای بهداشتی نیز درباره زباله‌ها، فاضلاب و حتی پسماندهای غذایی این افراد رعایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه کارکنان مراحل کفن و دفن نیز از وسایل حفاظت فردی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: ضد عفونی کردن و غسل دادن میت با استفاده از مواد مورد تایید انجام و آب مورد استفاده در این کار بی‌خطر شده و دارای مسیر فاضلاب جداگانه است و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: اجساد این افراد در عمق ۲ متری زمین دفن شده و از آهک در کف قبر استفاده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: فرایند تدریجی تجزیه جسد، تاثیری در آلوده کردن محیط ندارد.

میرجهانیان با اشاره به اینکه تیمی از کارشناسان بهداشت محیط در آرامستان باغ رضوان اصفهان برای نظارت بر روند کفن و دفن جان‌باختگان کرونا مستقر است، اظهار داشت: در سایر شهرستان‌ها این مراحل با نظارت مراکز بهداشت و مطابق با نظر کارشناسان آنها انجام می‌شود.

وی درباره استفاده از نیروهای بسیج در این زمینه گفت: ممکن است از کمک این نیروها برای گندزدایی داخل منزل یا مسیر یا در موارد خاص استفاده شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار