معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از پیشرفت ۷۰ درصدی بازسازی واحد‌های تخریبی در سیل ابتدای سال گذشته استان خبر داد و افزود: پرونده بازسازی این واحد‌ها خردادماه امسال بسته می‌شود.
کد خبر: ۸۳۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ 12 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرهاد فقیهی ، با اشاره به خسارت ۳۲۵۲ واحد مسکونی استان در سیل فروردین سال گذشته، گفت: از این تعداد ۲۱۸۵ واحد تخریبی و ۱۰۶۷ تعمیری هستند.

وی یادآور شد: آمار بالای واحد‌های تخریبی به این معنی نیست که سیل این واحد‌ها را کامل تخریب کرده باشد، بلکه این واحد‌ها به دلیل فرسودگی بیش از حد و خسارتی هم که از سیل دیده‌اند عملا قابل سکونت نیستند و باید بطور کامل بازسازی شوند و به همین دلیل تمامی آن‌ها در شمار واحد‌های تخریبی ناشی از سیل آمده است.

فقیهی خاطرنشان کرد: از مجموع این ۲۱۸۵ واحد تخریبی، ۲۰۳۲ واحد در روستا‌ها و ۱۵۳ واحد در شهر‌ها قرار دارند و عمده این واحد‌ها نیز مربوط به روستا‌های شهرستان‌های شرق استان از جمله کنگاور، هرسین، سنقر و صحنه هستند.

وی با اشاره به روند مطلوب بازسازی این واحدها، گفت: تاکنون کار بازسازی هزار واحد تخریبی به پایان رسیده و مابقی واحد‌ها نیز عمدتا در مرحله سقف و دیوار چینی هستند.

فقیهی تصریح کرد: شیوع بیماری "کرونا" روند کار را قدری کُند کرد، اما مجددا از هفته گذشته کار بازسازی از سرگرفته شده و در مجموع می‌توان گفت: پیشرفت فیزیکی بازسازی واحد‌های تخریبی سیل استان بیش از ۷۰ درصد است.

وی یادآور شد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و همکاری مردم، پرونده بازسازی سیل استان تا پایان خردادماه امسال بسته می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بحث واحد‌های تخریبی سیل در روستا‌ها مبلغ ۵۵ میلیون تسهیلات با کارمزد چهاردرصد و ۲۱ میلیون تومان کمک بلاعوض و در شهر‌ها مبلغ ۶۵ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهاردرصد و ۲۹ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی افزود: در مجموع تا به امروز بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان در بحث پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به واحد‌های سیل زده تعمیری و تخریبی هزینه شده است.

این مسئول با بیان اینکه کار مرمت تمامی ۱۰۶۷ واحد تعمیری سیل استان نیز به پایان رسیده، گفت: برای تعمیر این واحد‌ها نیز ۱۰ میلیون تومان تسهیلات باکارمزد چهار درصد و سه میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار