رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: رییس جمهور به وزارت‌های جهاد کشاورزی و نیرو دستور داده تا در مدت زمانی کوتاه اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری آغاز شود.
کد خبر: ۸۳۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 11 April 2020

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: به سرانجام رسیدن فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری یکی از راهکارهای رشد تولید محصولات کشاورزی در استان و رسیدن به تولید ۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی در افق ۱۴۱۰ است.

وی افزود: مقدمات اجرایی فاز دوم این طرح اکنون آماده است و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی نیز به شدت پیگیر اجرایی شدن طرح است تا بتوانیم با اجرای آن شاهد رشد چشمگیر تولیدات استان در بحث محصولات کشاورزی باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در این زمینه رییس جمهور نیز به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو دستور داده تا در مدت زمانی کوتاه اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری آغاز شود.

چنگلوایی ادامه داد: این طرح به تنهایی می تواند حدود ۴.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی را به تولیدات استان اضافه کند و یک گام بسیار بلند در جهت خودکفایی بیشتر محصولات کشاورزی است.

وی عنوان کرد: اگر در اجرای این طرح موفق عمل کنیم و اعتبارات موردنیاز آن نیز به خوبی تامین شود، در طول سه سال شاهد تولید بیش از ۴.۵ میلیون تن از محل فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری خواهیم بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاشی که از سوی بخش های مختلف انجام می شود هرچه سریعتر شاهد اجرایی شدن فاز دوم این طرح باشیم. در این زمینه با توجه به دستور رییس جمهور هرچه سریعتر این طرح کلید خواهد خورد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار