مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: با شیوع بیماری کرونا تاکنون ۹۲ نفر بر اثر مسمومیت با الکل صنعتی (متانول) در فارس جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۸۳۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ 08 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: به نظر می رسد با افزایش شمار جان باختگان و افراد بستری به خاطر مسمومیت الکلی رقابت تنگاتنگی میان این مسئله و ویروس کرونا در کشور و استان فارس وجود دارد.

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس فارس از افزایش آمار مسمومیت‌ها با الکل صنعتی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا ظهرامروز بیستم فروردین، ۷۲۹ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۶۳۷ نفر تحت درمان و بستری هستند.

او بیان کرد: تعداد ۲۶ نفر بستری و ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

مرادیان ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا در کشور از ابتدای اسفند ماه تاکنون ۹۲ نفر بر اثر مسمومیت با الکل صنعتی (متانول) در فارس جان خود را از دست داده‌اند.

او با بیان این که جان باختگان سوءمصرف الکل از بیماری کرونا پیشی گرفته اند، از مردم تقاضا کرد به شایعات توجه نکنند و جان خود را به خطر نیندازند.

مرادیان افزود: با توجه به این که ویروس از طریق سیستم تنفسی وارد بدن می‌شود مصرف الکل هیچ تاثیری در پیشگیری و درمان کرونا ندارد. بهترین راهکار برای مقابله با این ویروس، قرنطینه کردن و در خانه ماندن و نیز رعایت مسائل بهداشتی است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در فارس به ۱۴۰۸ نفر ثبت شده که ۴۰ نفر از آن‌ها فوت شدند.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی از چربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

برچسب ها: الکل ، کرونا ، کشته
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار