رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در منطقه تحت پوشش این دانشکده گفت: ما در منطقه مراقبت کردیم تا روند بیماری آهسته باشد ولی در منطقه جنوب غرب خوزستان هنوز به پیک بیماری نرسیده ایم بنابراین اگر کوچکترین سهل انگاری شود و خوشبینانه با این مساله برخورد کنیم، می تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.
کد خبر: ۸۳۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 08 April 2020

دکتر شکرالله سلمان زاده با اشاره به تداوم شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: روند این بیماری طولانی شده و مشخص نیست تا چه زمانی ادامه دارد. این مساله به همکاری مردم نیاز دارد تا باری از دوش سیستم بهداشت و درمان برداشته شود.

وی افزود: برای حمایت از این قشر در یکی دو ماه گذشته سعی کرده ایم کارانه آنها زودتر پرداخت شود و در یکی دو روز آینده نیز کارانه ای به آنان پرداخت می شود. همچنین پرداخت های ویژه ای از سوی وزارت خانه در نظر گرفته شده که بخشی پرداخت شده و بخش دیگر در آینده نزدیک مجددا پرداخت خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در برنامه داریم فعالیت پرستاران به صورت چرخشی باشد تا چند روزی استراحت کنند و از پرستاران بیمارستان های دیگر استفاده کنیم.

سلمان زاده با تاکید بر لزوم در خانه ماندن مردم و جدی گرفتن توصیه ها، تصریح کرد: در یکی دو روز گذشته در برخی شهرها مراسم برگزار شده که این مساله بسیار خطرناک است. ما تجربه موارد مثبت کروناویروس از یک مراسم را داشته ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: همچنین گزارشاتی از برگزاری مراسم و جشن های مخفی نیز می رسد که این مساله صحیح نیست زیرا به منظور سلامتی مردم است که از برگزاری مراسم و تجمعات جلوگیری می شود. برگزاری چنین مراسمات و حضور در تجمعات می تواند خطرناک باشد و چرخه انتقال ویروس را بسیار طولانی کند و مساله فرسایشی شود.

سلمان‌زاده در خصوص اقدامات انجام شده توسط فرمانداران آبادان و خرمشهر برای اعمال کنترل های بیشتر، ادامه داد: خوشبختانه فرماندارن ما خوب عمل کردند و جدی وارد شدند. در بسیاری از موارد در شهرهای آبادان و خرمشهر حتی از میانگین آمار استان و کشور جلوتر بودیم. برخی مواقع محدودیت هایی برای ورود به شهرها اعمال شد که حتی وزیر کشور ابراز نگرانی کرد اما این تصمیمات و اقدامات به موقع و به جا بود. با توجه به شرایط ویژه شهرهای ما، اجرای این محدودیت ها لازم بود. در این ایام نیز از هرگونه ایجاد محدودیت دفاع می کنم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: ما در منطقه مراقبت کردیم تا روند بیماری آهسته باشد ولی در منطقه جنوب غرب خوزستان هنوز به پیک بیماری نرسیده ایم بنابراین اگر کوچکترین سهل انگاری شود و خوشبینانه با این مساله برخورد کنیم، می تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

وی افزود: در کشور ما همه استان ها یکسان درگیر کرونا نشده اند، برخی استان ها به شدت درگیر این بیماری هستند به گونه ای که نظام بهداشتی و درمانی آنها از هم پاشیده است اما روند بیماری در برخی استان ها آهسته تر بوده بنابراین نباید نسخه واحدی برای کل کشور پیچید.

سلمان زاده گفت: با توجه به اینکه وارد پیک بیماری نشده ایم باید سعی کنیم این دستاورد را حفظ کنیم تا به یکی از استان های بسیار حاد تبدیل نشویم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار