معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد:
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۶ فروردین سال جاری، ۸۳۳ هزار تن کالای اساسی در قالب ۳۵ هزار سرویس از پنج بندر اصلی کشور حمل شد.
کد خبر: ۸۳۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ 08 April 2020

مهران قربانی در جریان بازدید از اسکله تخلیه بار بندر امام خمینی(ره) و پایانه حمل بار این بندر، با اشاره به بررسی روند حمل کالاهای اساسی و فعالیت رانندگان و شرکت های حمل کالا اظهار کرد: محموله های زیادی از کالاها به ویژه کالاهای اساسی و ضروری در مرحله ورود به کشور بودند و ورود تعداد زیادی از کشتی ها و محموله ها با روزهای پایانی اسفندماه و ابتدای فروردین ماه سال جاری مصادف شد.

وی افزود: به دلیل تعطیلات نوروز در این ایام به طور معمول با کاهش فعالیت های حمل و نقلی مواجه هستیم، علاوه بر این امسال موضوع شیوع ویروس کرونا نیز مطرح بود لذا دغدغه ها و نگرانی هایی برای حمل کالاهای ضروری و اساسی ایجاد شد که با تمهیدات ایجادشده در سطح کشور برای حمل کالاهای اساسی، همچنین تلاش رانندگان و متصدیان حمل و نقل از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۶ فروردین سال جاری ۸۳۳ هزار تن کالای اساسی در قالب ۳۵ هزار سرویس از پنج بندر اصلی کشور حمل شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: از این میزان سهم بندر امام خمینی (ره) حدود ۵۳ تا ۵۵ درصد، بندر امیرآباد ۱۶ درصد، بندر چابهار ۱۰ درصد و مابقی مربوط به بندرهای انزلی و آستارا است.

قربانی ادامه داد: به دلیل همزمانی جابه جایی کالاهای اساسی با تعطیلات نوروز، تنها ۴۵ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقلی در حال فعالیت است اما در بازه زمانی یاد شده ۲ میلیون و ۵۵ هزار تن کالاهای ضروری به جز کالاهای اساسی تا کنون حمل شده است که علی رغم مشکلات موجود نسبت به مدت مشابه، حدود ۳۸ درصد رشد را شاهد هستیم.

وی ضمن تقدیر از عملکرد حوزه حمل و نقل کالا با توجه به پتانسیل های موجود در کشور گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، دغدغه تأمین مسائل بهداشتی و سلامتی رانندگان وجود داشت اما علاوه بر انجام نکات بهداشتی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، اقلام بهداشتی نیز در بنادر توزیع شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، قربانی گفت: در بندر امام خمینی(ره) نیز همچون دیگر بنادر، علاوه بر تب سنجی رانندگان و ایجاد تمهیدات بهداشتی در استراحتگاه آنان، اعلام بار پایانه ها نیز در محوطه باز صورت می گیرد.

وی از اختصاص ۳۰ درصد سوخت جبرانی و لاستیک برای رانندگانی که کالای اساسی و ضروری از بنادر جابه جا کنند خبر داد و گفت: پس از رسیدن بار به مقصد نیز صاحبان بار متعهد شدند کرایه رانندگان را پرداخت کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: از ۲۵ اسفند تا پایان فروردین ۴۶ کشتی وارد بنادر کشور می شوند به همین دلیل اجرای طرح حمل کالاهای اساسی و ضروری مردم تا پایان فروردین ادامه دارد.

قربانی تأکید کرد: با اقدامات صورت گرفته باید گفت مشکل و نگرانی برای حمل کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم وجود ندارد و در این راستا از پایانه بار این بندر بازدید به عمل آمد.

وی با بیان اینکه دغدغه های رانندگان مورد توجه ما قرار دارد تا بتوانیم بیش از پیش خدمات و زحمات این عزیزان را جبران کنیم، ​اظهار کرد: در پایانه بار امام خمینی(ره) علاوه بر تب سنجی رانندگان و ایجاد تمهیدات بهداشتی در استراحتگاه آنان، اعلام بار پایانه نیز در محوطه باز صورت می گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار