مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی از امروز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده باعث ابرناکی، رگبار و رعد وبرق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات استان می‌شود.
کد خبر: ۸۳۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷ 07 April 2020

محمد سبزه زاری بیان کرد: با تاثیر این سامانه بارشی، به صورت پراکنده در دیگر مناطق، وزش بادهای متوسط تا شدید و احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط استان قابل انتظار است.

وی افزود: در این مدت شمال خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود و با توجه به ماهیت بارش‌های بهاری انتظار تشدید بارش‌ها بصورت نقطه‌ای وجود دارد.

سبزه زاری ادامه داد: میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در شوش ۱، بستان ۰.۱، اندیمشک ۰.۲ و مسجدسلیمان و گتوند ۰.۰۱ میلیمتر گزارش شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان کرد: در شب و روز گذشته ماهشهر با ۳۳.۶ و دهدز با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۳۱.۳ و حداقل ۲۰.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

این اداره کل امروز در اخطاریه ای اعلام کرد: طی بعدازظهر سه شنبه تا اواسط وقت یکشنبه هفته آینده رگبار و رعدوبرق به شکل متناوب و وزش باد متوسط تا شدید و تند باد لحظه ای با احتمال تگرگ در حوضه های آبریز رودخانه های کارون ، مارون و دز و ارتفاعات شرق ، شمالشرق و شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

بیشترین میزان بارندگی در خوزستان از یکم تا چهاردهم فروردین در ایذه با ۱۱۷.۷ میلیمتر ثبت شده است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: هواشناسی ، بارندگی ، صاعقه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار