مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان شرایط تالابهای خوزستان را مطلوب دانست و گفت:بارندگی واعمال مدیریت باعث آبگیری و احیای بخش زیادی از تالابهای این استان شد.
کد خبر: ۸۳۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ 06 April 2020

محمد جواد اشرفی در بازدید از تالاب هورالعظیم  درباره وضعیت تالاب‌های استان بیان کرد: با توجه به بارش‌های سال گذشته و اعمال مدیریت در تامین حقابه و حفظ و نگهداشت آب، وضعیت فعلی تالاب‌های استان مطلوب است.

وی افزود: میزان آبگیری تا به امروز در تالاب هورالعظیم ۹۶درصد، تالاب شادگان ۹۰ درصد، بامدژ ۸۶ درصد، میانگران ۸۴ درصد و بندون ۴۰ درصد برآورد شده است.

اشرفی ادامه داد: تالاب‌ها به دلیل نقش کارکردی در معیشت و اقتصاد تالاب‌نشینان و البته محیط زیست، حیات پرندگان، آبزیان و جاندارانی که زندگی‌شان به زنده ماندن تالاب‌ها وابسته است بسیار با اهمیت هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تالاب میانگران در ایذه امسال به صورت مستمر آب داشت و میزان آب در این تالاب کاهش پیدا نکرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص تالاب های هور العظیم و شادگان گفت: علاوه بر نزولات جوی مناسب ، اجرای برنامه های مدیریتی آب در این تالاب‌ها باعث شده  تا بسیاری از قسمت‌ها که سال‌های قبل، خشک و به عنوان کانون‌های گرد وغبار در استان تبدیل شده بودند، زیر آب رفته و باعث شدند تا کانون‌های گرد وغبار در این قسمت‌ها  مهار شود.

 اشرفی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص مهاجرت پرندگان به تالاب‌های استان نیز اظهار داشت: در زمستان سال گذشته تالاب‌های خوزستان پذیرای جمعیت زیادی از پرندگان مهاجر بودند و شاهد افزایش حدود ۱۰ درصدی جمعیت پرندگان مهاجر به  تالاب‌های استان بوده‌ایم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار